Als je een verkoudheid hebt gehad en je begint daarna weer heel snel opnieuw te snotteren is dat dan een nieuw verkoud. of een opleving van de oude?

Ik heb een verkoudheid gehad en dacht dat het over was. Echter 3 dagen nadat ik geen verschijnselen meer had begon het snotteren opnieuw. Vraag me af of dit een nieuwe verkoudheid kan zijn of een opleving van de oude.
Ben trouwens in de dagen dat ik dacht er vanaf te zijn naar een zwembad geweest, misschien dat de chloordampen voor de opleving hebben gezorgd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K

Het beste antwoord

Nee hoor dat is geen nieuwe verkoudheid.
Dat is gewoon de nasleep van een flinke verkoudheid.
Eer een verkoudheid goed over is,ben je zo maar 4 weken verder.
Beterschap.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed ook dat het een opleving is van de oude verkoudheid, hoewel ik er niet 100% zeker van ben.
Inmiddels ben ik wel beter op een klein hoestje na.

Andere antwoorden (1)

Er zijn zoveel virussen die verkoudheid veroorzaken, en die muteren ook nog eens vaak. Hierdoor heb je zo een ' nieuw' virus te pakken.
Wat mee kan spelen is dat je weerstand nog niet optimaal was na je eerdere verkoudheid waardoor het nieuwe virus makkelijker kon toeslaan.