Hoe groot is de kans om baarmoederhalskanker te krijgen?

Ik zit nog te twijfelen of ik de prik tegen baarmoederhalskanker ga halen of niet
Want ik hou niet zo van prikken
En daarom willen ik weten hoe groot de kans is dat je dat krijgt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Elk jaar krijgen ongeveer 600 vrouwen baarmoederhalskanker.
Anders gezegd: per 100.000 vrouwen krijgen jaarlijks ongeveer 7 vrouwen baarmoederhalskanker

Elk jaar overlijden 200 vrouwen aan baarmoederhalskanker. Anders gezegd: per 100.000 vrouwen sterven in Nederland ongeveer 3 vrouwen baarmoederhalskanker.

Kortom: groot genoeg om een vaccin te ontwikkelen en vrouwen vanaf 30 jaar elke 5 jaar op te roepen voor een onderzoek. Dat is niet voor niks natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ongeveer 700 vrouwen krijgen deze ziekte per jaar in Nederland. Dat is 8 vrouwen per 100.000 vrouwen. Zie de bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je..de kansen zijn niet spectaculair groot..

Maar ALS het toevallig jou zou treffen..zou je er enorm veel spijt van hebben/krijgen dat je door een simpel en vrijwel pijnloos prikje te vermijden..jezelf het lijden aan die vreselijke ziekte moet gaan verwijten.

Wees maar verstandig en laat gewoon dat prikje doen, meid.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan op genezing met baarmoederhalskanker is niet zo groot. Daarom raad ik je aan om een vaccinatie te doen zal je eens proberen uit te leggen op ene makkelijke manier hoe het in zijn werking gaat.

Laat ons zeggen je hebt geen vaccinatie genomen tegen baarmoederhalskanker. Je komt in aanraking met Humaan papillomavirus daarvan zijn 100 verschillende soorten. Deze zal schade aanrichten aan je baarmoeder, ondertussen zal je immuunsysteem de antistoffen aanmaken om dat virus te vernietigen. Ondertussen wordt het virus vernietigd, maar heeft wel schade aan de baarmoeder aangericht , na je 30ste jaar zal daar op die plaats een kans bestaan tot baarmoederhalskanker.

Laat ons nu uitgaan dat je wel een vaccinatie heb genomen. Een vaccinatie is een namaak van dat virus dus een eiwit dat nagemaakt is en lijkt op dat soort virus. We spuiten de vaccinatie in wat niet pijn doet. Het is zo gedaan zonder je het weet. Na 3 vaccinaties heeft het lichaam zeker de juiste antistoffen aangemaakt. Dus laat ons nu zeggen het virus Humaan papillomavirus kom in je lichaam binnen het lichaam reageert er direct op en heeft de antistoffen klaar staan om direct het virus te vernietigen zo heeft dat virus geen kans gehad je baarmoeder te bereiken en schade aan te richten waaronder na je 30 jaar ook geen baarmoederhalskanker kan ontstaan.

Jaarlijks krijgen 500.000 vrouwen baarmoederhalskanker 275.000 vrouwen overlijden eraan. Dus meer dan de helft. Onderschat baarmoederhalskanker niet het is èèn van de moeilijkste kankers op genezing.
Als ik van jou was zou ik het laten zetten je zal nadien nog zeggen amai heb niets gevoeld van dat prikje , het is een zeer klein naaldje voel je echt niets van.

Ik hoop dat ik je een goede info heb kunnen geven

Groeten Ritchie