Hoe komt het dat je achter elkaar ziek bent?

De ene griep is nog niet weg of er komt weer een verkoudheid aan of nog een griep. Iedereen is en blijft maar ziek. Kan je er iets tegen doen of is het gewoon zo simpel dat als je weerstand iets lager is bij de eerste griep je gelijk alles kado krijgt. heersen er ook zoveel griepen? want als je er 1 gehad heb ben je weer resistent

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
10K
Cryofiel
13 jaar geleden
"Iedereen is en blijft maar ziek"? Ik niet. Veel van mijn familie, vrienden en collega's ook niet. Een enkeling is ziek. Die is dan een week uit de running en is dan weer beter. Misschien is het in jouw omgeving anders, maar dit is wat ik bij mijzelf en om mij heen zie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou in mijn omgeving doet iedereen mee en ikzelf ben nu voor de 4de keer verkouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, ik herken mezelf en ook anderen niet in jouw verhaal. Woon je in Holland?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Drenthe en hier steken veel mensen elkaar aan.
De zieken die ik ken;
Alle buren, kinderen, kleinkinderen, collega's, vrienden enz.
Het is echt vervelend.
Cryofiel
13 jaar geleden
Volgens http://www.degrotegriepmeting.nl/ heerst de griep op dit moment meer in de Randstad dan in de rest van het land. Op die site lees ik ook, dat de griep al aan het afnemen is: "26 januari 2011 - De griep in Nederland is verder afgenomen, al is er nog steeds sprake van een lichte epidemie. Het NIVEL zag vorige week nog een lichte stijging. In Vlaanderen ondergaat de griep op dit moment een kleine opleving." En ook: "Griepepidemie is op zijn retour 26 januari 2011 - De tissues en antigrippine kunnen de kast weer in. Rotterdam is de griep alweer bijna de baas. Door Tom Heijboer De griepepidemie die Nederland in haar ban heeft, lijkt af te nemen. Volgens Carl Koppeschaar, hoofdredacteur van de website www.degrotegriepmeting.nl, is het aantal infecties per week in Nederland geringer dan in begin januari. In de meeste gevallen blijkt het te gaan om de Mexicaanse griep. Ondanks de afname tikt Nederland toch nog steeds 6 à 700 griepgevallen op de 100.000 inwoners aan. Willen we weer van een normale griepperiode spreken, moet dit aantal omlaag naar 3 à 400. Verwacht wordt dat dit aantal bereikt zal worden medio februari."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in de randstad en op mijn werk in Amsterdam zijn al 10 van de 50 collega's ziek. Mijn familie is ziek en mijn gezin steekt elkaar elke keer opnieuw aan.

Het beste antwoord

Volgens mij kan je altijd voor de zekerheid even bloed laten trekken en algemeen onderzoek laten doen zoals op antistoffen, witte bloedcellen t Cellen enz. Indien je zoveel ziek ben heeft dit meestal te maken met te lage weerstand. Dit kan verschillende factoren zijn van minst erge ziekten tot zelfs zeer ernstige ziekten. Daarom zeg ik altijd laat eens bloed trekken dan ben je zeker om verschillende ziekten toch zeker uit te sluiten. Groetjes Ritchie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is een goede tip als ik het alleen heb. Maar er zijn zoveel mensen om m heen constant ziek. Dus weer beter en dan weer opnieuw. Heel raar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk de tijd van griep en verkoudheden het zit ook wel wat in de lucht. Maar ik raad toch altijd mensen aan om elk jaar een bloedtest af te leggen. Jaarlijkse controle zou ik zeggen. Ik deed dit vroeger ook nooit en was regelmatig ziek en moe en overslapen enz en was blijkbaar zeer ernstig ziek zonder ik het wist. Dus controle kan nooit eens kwaad in tegendeel als het iets ernstig is en ze zijn er vroeg bij kunnen ze nog veel doen. ik heb te lang gewacht en mocht dus overgaan tot beenmergtransplantatie (stamceltransplantatie)
Normaal vragen ze in België dan wel om zeker jaarlijks eens een controle te doen en velen doen dat waardoor vele ziekten konden genezen worden omdat ze er snel bij waren. Als ik eerder had mijn bloed laten controleren dan was die beenmerg misschien niet nodig geweest. Ben door het oog van de naald gekropen maar ben er gelukkig nog. Sinds dan doe ik enorm zelf onderzoek in verschillende bloedziekten Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar lees ook dat iedereen ziek is indien laat ons zeggen 2 andere mensen een ander soort griep heeft is de kans dat jou lichaam deze antistoffen nog niet bezit en daardoor nogmaals ziek worden uiteraard. Zo op die manier zou je tot 3 keer een ander soort griepje krijgen.
Er bestaan vaccinaties tegen de griep wat toch heel wat helpt om geen griep te kunnen krijgen. Maar vele griepen muteren in een andere griep waarvoor dan wel nog gene vaccinatie bestaat maar toch helpt het toch ene beetje.

Andere antwoorden (4)

Het barst op het moment van de griep en verkoudheidsvirussen en de één steekt de ander aan. In deze tijd is onze weerstand wat minder en door al 1x ziek te zijn geweest is dat nog meer achteruit gegaan.
Het is de tijd van het jaar en als het weer warmer wordt komt onze weerstand er ook weer bovenop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezond eten,en een regelmatige en goede nachtrust kunnen al een hoop verschijnselen voorkomen.
Maar de een is er gevoeliger voor als de ander.
En op een dag als vandaag,het was koud maar de zon was er volop.
Ga gewoon eens een half uurtje in de zon zitten,wel goed aangekleed natuurlijk.
Maar toch voel je de warmte op je gezicht.
En dat is o zo belangrijk nu,vitamine d.
Ook voor je weerstand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn laatste griep dateert van zeker 25 jaar terug en je kunt mij niet als een gezondheidsfreak bestempelen, maar ik werk meestal buiten.
Dat je tussen griep en verkoudheid pendelt komt waarschijnlijk door veelvuldig contact met andere soortgenoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan griep kan je niet meer doen dan gezond eten en drinken en vooral veel fruit eten denk ik.
Als je vaak buikpijn hebt heb je schrik voor iets en als je dat eruit kan gooien voel je je ook beter :)
Heb ik ook vaak eenmaal als dat in je gedachten zit is het moeilijk het er weer uit te krijgen maar het kan wel.