Hoe weet je of je een slechte adem hebt?

Er zijn vragen gesteld over hoe je een slechte adem kunt voorkomen maar hoe weet je of je slechte adem hebt.

Ik mijn werk praat ik veel met mensen en sommige ruiken behoorlijk uit hun gaatje. Als hint geef ik ze dan wel eens een tictac of een smint met de opmerking "moet je ook eens kopen is goed voor je en het praat wat prettiger".

Maar hoe weet je of jezelf een slechte adem hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Mensen kunnen hun eigen adem niet ruiken.
"Een veelgehoorde tip: lik met de achterkant van je tong over je hand, laat het opdrogen en ruik eraan.'Onzin', zegt deskundige uit artikel (zie link). 'Je ruikt alleen je speeksel. Net als in je handen ademen: dan ruik je alleen je handen. "
Dus je bent afhankelijk van je omgeving om erachter te komen of je een slechte adem hebt.
Er schijnen e-cards (te bestellen via www.slechteadem.info) te zijn die je anoniem naar mensen met een slechte adem kunt sturen. Maar of het leuk is om er één te krijgen? Met tact het aan vriend, familielid of collega vertellen lijkt mij beter, maar is heel moeilijk.
Als je twijfelt over je eigen adem kun je ook een test laten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wou als antwoord geven dat je in je handen kan blazen. Maar na jouw antwoord ben ik er van overtuigd dat dit niet juist is :) +1

Andere antwoorden (7)

Als je twijfelt; twee keer per dag je tanden poetsen, mondwater, niet roken, geen bier of koffie drinken. Knoflook is ook niet al te best voor de mondgeur..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag iemand in je omgeving, als je durft. Of aan je tandarts.
No way?

Ok. Lik aan je pols. Wacht 5 seconden. Ruik er aan.
Nog twijfels?
Schraap met een omgekeerd lepeltje zo ver mogelijk achter op je tong.
(Waarschuwing voor kotsneigingen!)
Je ziet dan een witte substantie.
Even ruiken. En?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies.. dus ook je tong poetsen!
Als jij ruikt dat anderen een slechte adem hebben, is dat een teken dat jij niet goed ruikt...
Je kent het grapje wel van die man die naar de radio luistert op een snelweg en hij hoort een melding dat er een spookrijder op het traject waar hij zich net bevindt... En dan zegt die man: één spookrijder? één spookrijder? het zijn er wel tientallen...

Dus als jij merkt dat al die anderen een slechte adem hebben, dan is dat een teken dat jouw adem slecht ruikt...

Toegevoegd op 22-05-2009 11:25:36
Je ruikt je eigen adem niet... En als jouw adem van dezelfde geur is als alle anderen om je heen dan ruik je die ook niet... Dus alleen als jouw adem afsteekt bij die van alle anderen, dan hebben al die anderen geen last van elkaars adem, maar zij wel van de jouwe...

Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben...
En graag gedaan... Ik waardeer het dat je er nader naar vraagt, ik typ zeer snel en kan soms wel eens een missertje hebben... Dank je wel..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gedaan, speciaal voor jou pgh2011
Dagelijks een tongschraper gebruiken en je gaat het zelf proeven na verloop van tijd.
In de meeste gevallen komt het van de tong. Er zijn echter uitzonderingen die er niets aan kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen heeft weleens een slechte adem. Als je niet alleen woont kun je elkaar erop attenderen.

Mijn ervaring is dat ik dan meestal een droge mond heb of net na het wakkerworden. Voor mijzelf let ik daar dus op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ALs je nooit een tweede date hebt, weet je dat er misschien iets mis is met je adem!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het gewoon aan anderen kunnen vragen. De vraag is dan alleen of je eerlijk antwoord zult krijgen. Veel mensen zijn terughoudend in het geven van feedback omdat ze bang zijn de ander te kwetsen. Het ironische is dat deze mensen anderen soms in een vervelende situatie kunnen brengen door hen deze feedback juist te onthouden. Uit angst voor gezichtsverlies zal niet iedereen je zo eenvoudig attent maken op je openstaande rits, de spinazie op je tanden of je slechte adem. Het meest pijnlijke voorbeeld dat ik kan noemen is het verhaal van de manager die terugkeerde van het toilet om naar zijn klant te gaan. Terwijl hij door de gang liep, sleepte er een meter toiletpapier achter hem aan, dat in zijn broeksband was blijven hangen. De medewerkers hielden hun lachen in en niemand durfde hem aan te spreken om hem zo voor een afgang te behoeden.