wat doen ze met verstaandkies?

hallo
3 dagen loop ik met een dik pijnlijke kaak.
mijn verstaandkies is al 2 jaar door maar begint ineens te kantelen en alles is ineens zo ontstoken en pijnlijk.
hoe dattie het voor elkaar heeft gekregen weet ik niet maar ik lig al 3 dagen lang wakker snachts en kan amper eten.
nu wil ik vanmiddag de tandarts bellen maar hoe doen ze dat trekken ze die of moeten ze die eruit snijden?
ps het bloeit ook steeds een beetje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De tandarts zal eerst een foto maken van de kies en van die uitslag gaat hij de behandeling opstarten.Maar als hij flink ontstoken is zal eerst de ontsteking weg moeten zijn en zal hij nadat deze weg is de kies verwijderen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

oh pijnlijk niet leuk!
Mijn ervaring is dat ze er vaak weinig aan doen! Eigenlijk gaat ie er gelijk uit!
Het zou zijn dat die kies vatbaarder is voor elende en dus vaak gekozen word voor de weg van de minste weerstand!
Bij mij zijn ze getrokken en moet zeggen dat het opmerkelijk was hoe weinig last ik er van had. Minder last dan boren of wat dan ook!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede tandarts kan een verstandskies die doorgekomen is, zelf verwijderen. Omdat hij bloed en plots aan het kantelen is, zou het kunnen dat hij sowieso al een beetje los zit. Het zou best wel eens mee kunnen vallen.