Hoe lang duurt het afkicken van een hasjverslaving?

Zowel lichamelijk als geestelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Kan snel gaan. Ik was er binnen een paar dagen klaar mee. Heb al 20 jaar geen joint meer aan geraakt en heb er nooit spijt van gehad. Ik heb er ook geen moeite mee. Kan me niet voorstellen dat ik er ooit nog eentje rook. Heb jaren lang, dagelijks in de shop gezeten.

Toegevoegd na 20 seconden:
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou je kop bij Ajax. Terug vallen is makkelijker. Doorzetten is beter. Het is echt de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder dat spul kan je weer echt zien wat goed is en wat niet. Is even wennen, maar de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed zo - volhouden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang onn Pienaar. Over 48 uur weet je niet meer waar je je druk over maakte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vervelende antwoorden verwachten? Ik vind het top van je dat van dat spul afwilt. Hou vol, over een paar dagen heb je het ergste gehad. Het gaat je lukken!
Dit is per persoon verschillend.

Ikzelf ben er na 20 jaar van de ene op de andere dag mee gestopt omdat ik er helemaal zat van was om elke dag 'onder invloed' te zijn.
Ik heb geen afkickverschijnselen gehad, en ben nooit meer in de verleiding gekomen.
Da's nu 10 jaar geleden.

Een ander zal er misschien meer moeite mee hebben, omdat de motivatie misschien deels ontbreekt, of omdat een persoon in een situatie zit waarin vluchten in de roes erg verleidelijk is.

Kortom: Het hangt van de persoon, de situatie, de motivatie en de verslavingsgevoelingheid af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang on there!
Dat is helemaal afhankelijk van jouw wil om te stoppen en ervan af te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een gegeven moment dacht ik bij mezelf na waarom ik het toch altijd deed. Toen kwam ik tot het inzicht dat het nutteloos was en ik beter bezig kon gaan met school.
Ik had er niet zo veel last van, en smoke nu nog heel af en toe... Zonder dat ik weer de neiging krijg om het vaker te doen.

Stel voor je zelf een doel om het een week niet te doen. Vind iets vervangends bijv. Gamen...
En dan merk je vanzelf dat je niks mist en is de stap naar een verse pitu veel groter dan eerst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals bij elke verslaving. Je moet er zelf voor 100 % achter staan. Zo ben ik van het roken afgekomen, en ben hier nu 3 jaar vanaf. Het beste is, wat ik ervaren heb, gewoon van de ene op de andere dag stoppen en volhouden.