Hoe kan het dat een "medium"die Engels spreekt ook altijd antwoord krijgt in het Engels?

Ik kijk wel eens naar bijvoorbeeld Derek Ogilvie en het valt mij op dat hij altijd zijn vragen in het engels stelt en ook in het engels antwoord krijgt zelfs van mensen die geen woord engels geleerd hadden en zelfs heel jonge nederlandse kinderen?
Ik ben er van overtuigd dat er meer is tussen hemel en aarde, maar dit vind ik altijd heel frappant, word ik dan toch belazerd?
In mijn vriendenkring heb ik iemand die ook paranormaal begaafd is en die mij dingen vertelde die zij absoluut niet kon weten, dus dat het bestaat geloof ik wel, maar het taalverschil snap ik niet helemaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch is het oppassen. (bij de tv althans) er zijn veel oplichters tussen. (zoals Char) ik geloof ook dat er meer is, maar toch ben ik heel sceptisch tegenover Mediums. op tv lijkt het allemaal heel indrukwekkend, maar vergeet niet dat het een commercieel programma is, en dus winst moet maken. dus of het betrouwbaar is, dat moet je dan maar afwachten. ik weet niet waarom hij altijd antwoorden in zijn taal krijgt. maar we kunnen sowieso niet met zekerheid vaststellen dat iedereen in het hiernamaals alle talen spreken.
Cryofiel
13 jaar geleden
Derek Ogilvie heeft zich meermaals laten testen. Hij was het steeds helemaal eens met de manier waarop hij zou worden getest. Steeds heeft hij jammerlijk gefaald. Hij kan dus helemaal niets. Het lijkt er echter op dat hij zelf werkelijk gelooft in zijn kunsten, ondanks dat zijn eigen testen het tegendeel bewijzen.

Het beste antwoord

Een medium krijgt vrijwel nooit, gesproken taal door!
Hij krijgt een gevoel door, wat hij moet "vertalen".
In het gunstigste geval, krijgt hij een gedachte door, dus in zijn eigen taal.
Toch is het ook mogelijk, iets door te krijgen in een andere taal.
Afgelopen zaterdag, had ik met anderen een sessie en een van hen, kreeg woorden door die hij niet begreep, zelfs korte zinnetjes, iemand anders heeft het voor hem vertaald.
Het waren boodschappen die hij door kreeg, die belangrijk waren voor de sessie.
Maar zelf kon hij het niet verstaan.
Uiteindelijk bleek het zeer belangrijk voor iemand anders bij die sessie en er is daarna heel veel gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In welke taal was het dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee in welke taal het was, ik kon het niet verstaan, de persoon zelf begon hierna schokkerig te bewegen, er kwamen nog meer woorden, de ander raakte in een soort trance en was niet meer aanspreekbaar, hierna is er een half uur niets meer gezegd, alleen gehuild door de persoon waar het om ging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, het blijft en boeiende materie.

Andere antwoorden (2)

Hij heeft zelf wel eens gezegd dat hij antwoorden doorkrijgt in beelden en gevoelens... dat zou het kunnen verklaren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Derek Ogilvie belazert de boel. Als je hem de vraag zou stellen, zou hij hier vast een heel goed antwoord op hebben, iets in de trant van dat de geestentaal universeel is en nog meer bla.

Maar als 'ie echt wat zou kunnen, waarom heeft hij dan nog niet de miljoen van James Randi geïncaseerd? Als het echt is wat hij doet, is het een koud kunstje om dit in een simpele test te bewijzen en dan is hij een miljoen rijker. Waarom doet hij dat niet? Omdat hij het niet kan.

Natuurlijk kan hij wel iets, bijvoorbeeld cold reading, maar dat heeft niks met een medium of paranormaliteit te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Derek Ogilvie trapte zelfs in Ushi EN Dushi...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja, die was ik even vergeten XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1