Waarom willen mensen me altijd lachend zien?

Als we uit zijn en ik kijk normaal of moeilijk ofzo om wat voor reden dan ook, begint er altijd wel weer een vriend tegen me te communiceren dat ik blij moet kijken/moet glimlachen o.i.d.
Zo heb ik zelfs al eens gehad dat een vriend van me m'n mondhoeken omhoog ging duwen 'als hint'.

Maar ik weet dus niet wat ik hiervan moet denken.. Als ik normaal wil kijken ofzo dan kan dat toch best? Waarom wordt verwacht dat ik non-stop lach, zelfs als ik het niet naar m'n zin heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Gebeurd het alleen als je uitgaat? Uitgaan wordt doorgaans geassocieerd met vrolijkheid, feesten & lol maken volgens mij. Wellicht willen je vrienden dat graag, maar vinden ze het lastig als jij daar niet zo in meegaat? Of misschien maak je over het algemeen een beetje een sombere indruk en willen ze je opvrolijken?
Laat het in ieder geval duidelijk zijn dat je nooit verplicht bent om te lachen, vrolijk te zijn, etc. Wanneer je het gaat forceren slaat het nergens op, prikken je vrienden er doorheen en baal je achteraf dat je niet jezelf kon zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoe herkenbaar, altijd van die mensen die menen jou te moeten vertellen dat je blij moet kijken.
Ik denk dat ze anders het idee hebben dat jij het niet naar je zin hebt en daar voelen zij zich misschien verantwoordelijk voor.
Als er iemand tegen mij zegt dat ik vrolijker moet kijken, reageer ik daar meestal op met 'tja, zo zit m'n gezicht het lekkerst' ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt als de paradoxale opdracht 'doe eens spontaan!' Daar kun je onmogelijk aan voldoen en probeer het ook maar niet, als ik je een goede raad mag geven. Blijf liever jezelf. Sommige mensen hebben nu eenmaal een niet vrolijk 'gelaat in ruste', zoals Simon Carmiggelt het zo treffend omschreef. Ik ook. Die grijns op mijn fotootje is dus een gelukkige toevalstreffer. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht denken ze dat je het niet na je zin heb.
Ze willen, dat ook jij geniet van de avond.
Je zou kunnen zeggen sorry maar mijn gezicht staat gewoon zo, maar maak je geen druk om mij ik vermaak me!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks van aantrekken hoor!..ik kijk zoals ik me voel en dat verschilt van dag tot dag en van minuut tot minuut,...laat je niet gekmaken,de onzekerheid van die ander spiegelt men naar jou toe,zoals zo vaak zegt dit iets over hun en zeer zeker niks over jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen vinden je meestal mooier als je lacht!