Mag je met een te-hoge bloeddruk vliegen?

een vriend van ons heeft afgelopen week een hartinfarct gehad, oorzaak een te hoge bloeddruk.
nou heeft hij voor komende week een vakantie geboekt en is vanplan om wel te gaan. ik vraag me dus af of dat wel kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18K

Het beste antwoord

eindelijk gevonden

''Vliegen
Er zijn geen algemene richtlijnen voor vliegen met een hoge bloeddruk. Er zijn geen aanwijzingen dat de lagere druk in de vliegtuigcabine invloed heeft op de bloeddruk.''

toch zou ik even overleggen met de huisarts ook vanwege dat hij en hartinfarct heeft gehad natuurlijk.
en of ze het nodige medicatie voo rhem hebben
hierbij stuur ik je een link van de hartstichting waar ik deze bovengenoemde infortmatie vandaan heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik neem aan dat hij medicijnen heeft gekregen, en dat hij gedotterd is. Het duurt altijd een tijd voordat deze werken. Wat je vriend moet doen voordat hij vertrekt is zijn cardioloog hierover informeren. Ik denk dat je vriend de vliegtuigmaatschappij waarmee hij vliegt, ook moet informeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit moet jouw vriend echt aan zijn behandelend arts vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen met hoge bloeddruk niet zouden mogen vliegen zou het vliegverkeer een stuk rustiger zijn. Bij een hartinfarct is er meer aan de hand dan alleen maar hoge bloeddruk. Het lijkt me kort na een hartinfarct niet onverstandig om de eventuele risico's van een vliegreis met de behandelend arts te bespreken.