Wie weet er een goed middeltje om van schimmelnagels af te komen? Heb al Daktarin en andere zalfjes geprobeerd.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik ben al bij de huisarts geweest en dat helpt ook niet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Gewoon naar de dokter en Lamisil halen. Werkt perfect. Voor erge aantasting is dat 3 maand elke dag een pilletje, maar dan ben je er ook volledig van af.
Voor beperkte aantasting : langdurige behandeling met Nailner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dat weet de huisarts het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar je huisarts. Middeltjes van Kruitvat e.d. zullen niet helpen. Je zult een recept krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts begint doorgaans met middeltjes als ketoconazol of miconazol, ook verkrijgbaar bij de voordeeldrogist zonder recept en in negen van de tien gevallen afdoende. Werken die middeltjes niet, vraag dan je huisarts wat je het beste kunt doen.

Toegevoegd na 11 minuten:
En geef niet te snel op als het eerste advies van de huisarts niet werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan wat je huisarts heeft voorgeschreven. Ikzelf heb een hele tijd medicijnen geslikt (een halfjaar) en dat was voor mij echt het enige wat hielp. Natuurlijk kreeg ik die medicijnen niet de eerste keer. Ik ben echt heel vaak naar huis gestuurd met middeltjes die je erop moest smeren en dat hielp dus niet of een beetje. Dus ga terug naar de huisarts en vraag medicijnen die wel werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu blijkt dat chemische middelen niet helpen is het misschien een tip om een homeopathisch middel te proberen: Tea Tree Kalknagel Olie.
Dat is een mengsel van Tea Tree olie [100% zuivere, plantaardige olie van de Australische theeboom (Melaleuca alternifolia)], pepermuntolie, tijmolie en jojoba-olie.
Dit mengsel van etherische oliën en jojoba-olie is verzachtend en voedend. De ideale cosmetische verzorging van schimmelnagels, waardoor je nagels er uiteindelijk weer gaaf en gezond uit gaan zien.
Gebruik: 2 tot 3 maal daags de nagels bestrijken en laten intrekken.

En wat je daarnaast zelf kan doen:
* Gebruik zo weinig mogelijk zeep en spoel de zeep altijd goed af. Droog je huid goed af.
* Kom je op een plaats waar veel mensen op blote voeten lopen? Draag dan altijd je eigen slippers.
* Trek elke dag schone sokken of kousen aan. Draag alleen katoenen of wollen sokken.
* Draag open schoenen of schoenen van leer. Deze zorgen voor voldoende ventilatie. Je voeten worden dan niet zo snel nat door transpiratie. Doe je schoenen zo vaak mogelijk uit.
Amadea
13 jaar geleden
Je zou tea tree olie kunnen gebruiken (een natuurproduct). Zie http://www.fonteine.com/teatree_olie.html
http://www.anthemis.nl/aroma/teatree.htm
voor meer info. Tea tree olie is te koop bij o.a. Kruidvat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe iedere ochtend én avond 'n druppeltje Tee Trea-olie onder de nagel en op de nagelriem. Na een paar weken zie je het minder worden. Dit is afhankelijk van "hoe erg het is". Vervolgens toch nog een poosje doorgaan met druppelen. Nu is één keer per dag wel genoeg.

Verder...
- voeten goed afdrogen na douchen of baden;
- draag vochtopnemende sokken, liefst met een hoog percentage katoen;
- draag schoenen van goed ventilerend materiaal (leer);
- wissel regelmatig van schoenen, laat ze na het dragen goed luchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben al 5 jaar bezig om ervan af te komen. Ik heb het alleen op een nagel van mijn grote teen. Ik was er bijna vanaf met Daktarin nagellak die ik door de dokter had laten voorschrijven. Ik ben toch te vlug gestopt met als gevolg dat het weer terug is gekomen. Nu probeer ik met het slikken van Lamisil tabletten en het dagelijks aanbrengen van Ciclopirox Topical Solution 8%, ook een nagellak, er vanaf te komen. Ik heb me nu voorgenomen om pas te stoppen met de nagellak als ik zeker weet dat het hele nagelbed gezond is terug gegroeid en ik dus geen verschil meer zie tussen mijn linker en rechter teen. Pas dan weet je zeker dat het weg is. Maar, ik heb ook mensen gesproken die er niet in geloven dat ze er ooit vanaf komen. Dat geeft een mens geen moed maar ik leg me er niet bij neer want ik wil er vanaf!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, ik vergat erbij te zeggen dat ik al ruim 2 jaar uitsluitend op slippers loop, dus geen gesloten schoenen draag. ( Woon in de tropen) Maar dat alleen is dus geen oplossing tegen schimmelnagels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bij mij hielp was een pleister om de nagel doen.
Zo tast ie de andere nagel niet aan en het hielp echt bij mij.
Kwam er perongeluk achter omdat ik een wondje had en zag nadat ik elke dag een schone pleister omdeed, dat mijn kalknagel verminderde en nu is ie helemaal weg, joepieeeeeee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn pedicure zei tegen me "Ik snijd mezelf hiermee in de vingers, maar je nagels in azijn weken, doet het uiteindelijk genezen"De pedicure heeft ook goeie middeltjes ertegen trouwens... mijn nagels zijn weer bijna gezond nu...

Toegevoegd na 2 minuten:
de zieke nagel zelf geneest niet trouwens. gezonde nagel groeit dan vooruit... zieke nagel knip je stukje bij beetje weg wanneer het weer wat gegroeid is... Er onstaat alleen verder geen zieke nagel meer... Het kost wel tijd hoor... denk een halfjaar of zo...