nou ik heb tijdje geleden een apparaatje gekocht, dat zou helpen, doordat dat het gif omlaag zou drukken zodat het verspreidt en verdunt (of iets van die strekking). Bleek dus gewoon een staafje te zijn dat een kruisje op de bult drukte, dus dat had ik niet hoeven kopen, dat kan ik zo wel. En het zal dus wel een beetje helpen
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord is correct, alleen als je een goed apparaatje zou hebben, "duwt" deze het gif omlaag, zodat deze het lichaam ingeduwd wordf, en dus sneller afgebroken wordt.. (toevallig laats bij ehbo cursus gehad)

Andere antwoorden (5)

Ha, die Burdy;

Vaak wel, als je er op tijd bij bent; de bult gaat dan bloeden en kan zo het gif eruit laten spoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep! Dat helpt! Jeuk is een signaal die te vergelijken valt met een pijnprikkel. Je zenuwen kunnen maar een prikkel tegelijk afgeven dus of jeuk, of pijn. Dat kruisje doet dus net wat meer pijn dan je jeuk hebt maar die pijn is veel beter te verdragen, vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkt het kruisje niet. Tuurlijk heb je even geen jeuk meer maar wel pijn doordat je er nagels in hebt gezet. Bovendien ontstaat er een klein wondje en dat moet ook weer genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door onmiddellijk na het steken met je nagels een vrij diepe inkeping te maken (hoeft niet per se een kruis te zijn) gaat het bultje bloeden en het gif komt uit de wond.
Mijn buurmeisje van heel vroeger dacht,dat het kruisje, dat ze om haar hals had hangen, ook zou helpen. Maar helaas...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij soms wel.als het niet helpt doe ik er n druppel ammoniak op,dat kristaliseert t gift .prikt even maar daarna trekt t weg en jeukt t niet meer.je hebt ook van de pennen met after bite.helpen ook en is het zelfde principe.