schokjes/schokken

hoe kan het dat als je op je rug ligt en in slaap dommeld dat je dan heel erg hard schrilt en beetje begint de schokken..

Of als je moe bent en je wil slapen da krijg je het iok
hoe heet dit e kan je de wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypnagoge_schok

zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het heeft vast te maken met de electrische pulsjes in onze hersenen, die maken wel eens een zijsprongetje. Als het daarbij blijft, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft er niets aan te doen. Dit ontstaat door het plotseling ontspannen van je spieren op het moment dat je in slaap valt. Is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je bijna in slaap valt, verwart je brein dat nogal eens met doodgaan. Je lichaam geeft dan de schokreactie om je zogezegd weer aan de gang te brengen.

Als je op het punt van in slaap vallen staat, ben je natuurlijk meestal weer goed wakker van zo'n schrik-schok!

Maar het komt dus omdat je brein heel even denkt dat je dood gaat ipv in slaap valt, en dan zorgt je brein er dus voor dat daar iets aan gebeurt. Een soort "automatische re-start".

Niet schadelijk, wel vervelend soms.