De vrouwen hebben hun intuitie meestal meer paraat, omdat ze in hun rechterhersenhelft (gevoelsgebied) zitten. Mannen leven meer vanuit hun linkerhersenhelft (denkgebied). Niet alle mannen natuurlijk, maar over het algemeen wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar uitzonderingen bevestigen de regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja vrouwen hebben mij altijd .wel weer door denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het fenomeen dat vrouwen gemiddeld intuïtiever zijn dan mannen hebben wetenschappers een verklaring. Bij intuïtie spelen emotionele herinneringen en ervaringen een belangrijke rol. Vrouwen zijn in hun leven en hun verbeelding meer gespitst op emoties. Ze zoeken ze op en lokken ze uit. Ze besteden meer tijd en energie aan het herkennen en begrijpen van gevoelens van zichzelf en anderen. Dit is allemaal wetenschappelijk vastgesteld. Hun intuïtie is wat scherper afgesteld, en ze durven er meer op af te gaan.
Amadea