Als ik de pil aanvraag voor menstruatie problemen, werk deze dan ook als anticonceptie middel?

Ik wil graag aan de pil omdat ik erg vaak menstrueer en daar last van heb en als anticonceptie middel. Mijn moeder weet alleen dat ik het wil voor mijn menstruatie want ik wil haar niet vertellen dat ik het ook als anticonceptiemiddel wil. Mijn vraag is of als ik naar de huisarts ga en vraag voor de pil voor mijn menstruatie of ik dan een pil krijg die ook werkt als anticonceptie of een die alleen is voor mijn menstruatie. Zijn er dus verschillende soorten van de pil of niet?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

In principe werkt "de pil" voor beide.
Maar je kan natuurlijk alleen naar je huisarts gaan zodat je rustig kan bespreken waarvoor je de pil wilt. En wat je verwachtingen zijn.
Hierbij kan de huisarts antwoord geven op al je vragen over de pil.

Schrijf van te voren op wat je wil bespreken en vragen. Zodat je op het moment van je afspraak geen dingen vergeet.

Het is natuurlijk altijd een goed idee om ongewenste zwangerschap te voorkomen. Maar hou er wel rekening mee dat je met de pil niet beschermd ben tegen soa's.