Heeft stoppen met roken nu wel of geen invloed op je humeur?

Ik wil graag stoppen met roken, maar ben bang dat ik na een dag zo'n slecht humeur krijg, wie heeft er ervaring mee,en hoe loste jij t op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

ja, het is wel eventjes lastig,maar uiteindelijk zijn er alleen maar de voordelen.Zie bijgevoegde tekst om in moeilijk moment te volharden.
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien de eerste 3 dagen,daarna gaat alles minder worden,Voor de één wel en de ander niet,Het belangrijkste als je stopt is niet te gaan mokken,je hebt de belangrijkste en wijste beslissing genomen uit je leven,daar moet je dankbaar en blij om zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste dagen zal je humeur niet op te best zijn.
Je verlangen naar een sigaret zal groot zijn en de gedachten dat je wel wilt stoppen maar ook o zo zin in een sigaret hebben kan je humeur bepalen.
Denk erbij na wat de voordelen zijn als je eenmaal gestopt bent met het roken.
Je eten zal je bijvoorbeeld veel beter gaan smaken en je conditie zal (ook al zou die nu ook wel goed zijn misschien) veel beter worden.
Je kleren stinken niet meer naar de rook en je huis hoef je niet meer zo vaak te schilderen omdat de muren bijvoorbeeld mooi wit blijven in plaats van een vale gele kleur.
Om het stoppen wat makkelijker te maken zou je je zelf bijvoorbeeld kunnen belonen.
Als je bijvoorbeeld een week gestopt bent en je denkt bij je zelf he mijn slechte humeur is ook al minder koop jezelf dan iets leuks.
Het hoeft niets duurs te zijn,maar koop jezelf bijvoorbeeld een leuk tijdschrift of een mooi boek.

Het stoppen met roken kent meer voordelen dan nadelen,probeer daar aan te blijven denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig deze vraag. Ik ben 4 weken geleden gestopt met roken en ik heb helemaal geen vervelend humeur gehad. Mensen in mijn omgeving vonden mij juist vrolijker. Eerdere pogingen om te stoppen die mislukt waren had ik ook last van die humeurigheid, maar ik denk dat de echte wil om te stoppen toen niet echt echt was. Twee dagen voor ik stopte met roken verheugde ik mij op het stoppen, ik had er dit keer echt zin in. Wat ook helpt is dat ik na 3 weken aan de lijn ben gegaan, daar ben ik zo druk mee bezig dat ik vergeet om aan sigaretten te denken. Ik denk dat het maar net is hoe je instelling is. Als je het echt wilt, dan kan je het ook! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, chagrijnig zijn is een afkickverschijnsel. De een heeft er last van, de ander niet.