kunnen 2 verschillende merken medicijnen vam dezelfde naam kwaad ?

hallo ik slik bepaalde med. 150 mg per dag nu is t sinds kort dat de 100 mg en 50 mg allebei verschillende leveranciers hebben kan dit kwaad ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Vraag het voor de zekerheid ook aan de apotheker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De werkzame stof is identiek. Daar komt het 'kwaad' niet vandaan. Maar zoals Cryofiel in haar/zijn antwoord aangeeft, kunnen de hulpstoffen verschillen. Daar kan je wel last van krijgen: het thema van wisselende medicatie "omdat deze op dit moment door de zorgverzekeraar vergoed wordt vanwege zijn laagste kostprijs".

Antwoorden (1)

Nee, het kan geen kwaad. De werkzame stof is bij beide leveranciers identiek.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat wel kan gebeuren is dat de twee fabrikanten verschillende hulpstoffen gebruiken. Normaal is dat geen probleem - tenzij jij tovallig allergisch bent voor één van die hulpstoffen. Maar zo'n allergie is vrij zeldzaam, dus daar hoef je je niet boj voorbaat zorgen over te maken.
Cryofiel