mijn fysiotherapeut zegt dat het niet echt goed is voor je rug. het beste is om te stapelen. voeten goed op de grond, bekken recht boven de 'kont' rug recht, en dan eventueel laten zakken.

benen over elkaar zou indirect invloed kunnen hebben op je wervels..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, dan blijf je kinderloos.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik wil waarschijnlijk toch geen kinderen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar heb je dat vandaan -_- ?
AWM
13 jaar geleden
En nog erger, ze komen er niet in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achterdeur?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zucht...
Nee hoor, zolang je niks afknelt is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar wanneer je merkt dat je bloed afgekneld wordt of het wordt onprettig kun je het beste het andere been over het ene gooien.
Voor mannen is het waakzaam er voor te zorgen dat detestikels niet te warm blijven want op lange termijn (dragen van te strakke kleding) kan dit resulteren in onvruchtbaarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je kunt er spataders van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je hier een bron of wat meer uitleg over?
Nee voor de meeste mensen geldt dat je in die houding mag gaan zitten waarin je je comfortabel voelt.
Voor veel vrouwen is met de benen over elkaar zitten een favoriete zithouding.

Er zijn wel een paar uitzonderingen:
Verloskundigen raden zwangere vrouwen af om met de benen over elkaar te zitten en ook mensen met spataderen (of aanleg tot spataderen) wordt afgeraden om met de benen over elkaar te zitten. Maar voor die mensen geld ook: Sta niet te lang; loop niet op hoge hakken; draag geen zware tassen; doe oefeningen om de kuitspieren te rekken etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ruth: het erge is dat veel winkelpersoneel aldoor moet staan! ik kwam daar zo ineens op toen ik jouw antwoord las..
beter van niet
zo nu en dan, ach, dat kan geen kwaad
let erop, en beter is met de benen naast elkaar.