Kan in rustig aan sporten met een gebroken teen?

Ik heb gisterennacht mijn grote teen gebroken (1grote breuk en 2kleinere), deed/doet nog veel pijn en kan nog niet echt stappen. Hoop dat het snel betert, aangezien ik ook zeer veel sport( krachttraining en cardio (stappen/roeien/fietsen)) en zou graag zo snel mogelijk terug toch iets van sport doen. Uiteraard zal dat deze week nog niet lukken, maar ik vraag me af of ik terug zou kunnen sporten of fitnessen als ik me wat beter voel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Voor een goede genezing is rust belangrijk. Een stevige schoen met een stugge zool kan het lopen enigszins vergemakkelijken.
Weet niet welke behandeling de dokter voorgeschreven heeft:spalken?Steunzool?Gips?
De eerste tijd zal je alleen maar sporten kunnen doen waarbij je je voet niet nodig hebt.Het genezingsproces duurt wel een hele tijd.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kon kiezen tussen gips of spalken, met het warme weer heb ik voor spalken gekozen. Heb gisteren zware pijnstillers genomen maar vandaag helemaal niks genomen en de pijn is al veel minder. Ik hoop snel van wat te kunnen fietsen op een 'liggende' fiets en wat arm-/buikspieroefeningen tz kunnen doen...