Kan je als je dood bent, nog blauwe plekken krijgen? Als je bv valt nadat je dood bent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Nee, want je bloedsomloop is gestopt... het bloed stroomt dus niet meer uit een ondehuidse beschadiging.

Je krijgt wel vaak spontaan blauwe plekken onderaan je lichaam als je dood bent.

Doordat het bloed niet meer stroomt, zakt het naar beneden en zakken er bepaalde vaste delen uit de bloedsomloop naar de ondeliggende weefsels.
Dit heeft dus niets met een hardhandige behandeling te maken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Deze informatie heb ik van CSI en Cold Case en zo, dus ik kan er helemaal naast zitten....
Nee, na je dood is je bloedsomloop stil, en een blauwe plek ontstaat, doordat er weefsel onder je huid beschadigd raakt, en er dus bloed uittreedt rondom de letselplek.
Dus na je dood krijg je geen (nieuwe) blauwe plekken meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je bloed in je aderen niet gestold is, is dit een mogelijkheid.
Als het bloed echter niet meer stroomt zul je hooguit kleine blauwe plekken krijgen.
Overigens wordt hersendood als dood aangemerkt, dus in theorie kan een hersendode nog gedurende een aantal minuten een onregelmatige hartslag hebben (na zijn dood).