Endorfines worden geproduceerd door de hypofyse en de hypothalamus in gewervelden tijdens lichamelijke inspanning, opwinding, pijn, consumptie van scherp voedsel, liefde en orgasme. Ze lijken op opiaten in hun vermogen om pijnstilling te veroorzaken evenals een gevoel van welbevinden en geluk.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Endorfine
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het stofje endorfine wordt aangemaakt in onze hersenen, dit gebeurt onder verschillende omstandigheden. Endorfine wordt door de hersenen geproduceerd voornamelijk onder omstandigheden van pijn of stress.

Toegevoegd na 59 minuten:
in de hypofyse en hypothalmus
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk weten waar in de hersenen. Maar dat was ook niet duidelijk van mij.