Hoe lang duurt het na de laatste joint voordat de THC niet meer in je bloed is terug te vinden?

Ik heb ooit gehoord dat dit een maand zou zijn, maar zou het graag zeker weten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.2K

Antwoorden (5)

Na twee weken zit het nog steeds in je bloed, maar die consentratie wordt steeds minder. Daardoor kun je meten of je binnen die twee weken nog een keer gebruikt hebt. Als de urinetest positief is, wil het alleen zeggen dat je gebruikt hebt in de afgelopen twee weken, niet wanneer precies. Maar als bij een tweede urineonderzoek de bloedspiegel gestegen is, kun je concluderen dat je na de eerste test weer gebruikt hebt. Overigens is het ook mogelijk om THC uit bloedonderzoek te halen, maar dat is vrij duur. Vandaar dat meestal gekozen wordt voor urineonderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat varieert van 3 dagen tot 3 maanden. 3 dagen voor de eerste keer, 1 zwak jointje. en een lange tijd indien de roker een regelmatige gebruiker is. Dan zit het overal, en in het vet opgehoopt. Dus het is helemaal aan jou. Rook je het vaak, elke dag, en dat al meer dan een maand? Dan in het reëel te verwachten dat het best tot na een maand nog detecteerbaar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
awel dat hangt eigelijk van persoon tot persoon af want een vriend van mij doet dat wel eens en bij hem was het nog geen 2 weken en het was weg.want hij moest op dokter bezoek .wat ze mij okal wel eens zeggen veel melk drinken
daar wordt je ook nuchter van maar het verdwijnt ook uit je bloed stillaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cannabis heeft een lange halfwaardetijd.
Met andere woorden, het duurt lang voordat het compleet uit je lichaam is. THC is een lipofiele stof en stapelt zich makkelijk op in lichaamsvetten. De hoeveelheid die in vet opgestapeld wordt hangt af van de hoeveelheid, de frequentie en de sterkte van het gebruikte cannabisproduct. THC komt langzaam vrij uit het lichaamsvet en kan daardoor nog lang aanwezig zijn in bloed en urine. Bij zwaar gebruik kan THC tot zo’n 42 dagen in de urine en bloed aantoonbaar zijn. Voor de aantoonbaarheid geldt altijd dat het gaat om gemiddelden. Het hangt van de mate van gebruik af. Er is wel eens THC in urine of bloed aangetroffen 3 maanden nadat met het gebruik gestopt was. Kortom, de genoemde waarden geven geen zekerheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt 6 weken, ik weet dit omdat ik zelf in een afkickkliniek heb gezeten. En 2x in de week controle kreeg, en dan leer je alle tips en trucks, maar bij THC zijn er geen trucs om het te verbergen.