Wie heeft ervaring met St. Janskruid tegen somberheid. Werkt het? Of weet je een alternatief (zonder recept)?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat Ed zegt, de oorzaak aanpakken. Ik wil je wel op weg helpen maar niet hier in het openbaar daar is dit te persoonlijk voor. Je weet hoe je me kan bereiken.

Het beste antwoord

Sint Janskruid is een uitstekend middel tegen somberheid. Maar je kan het zo maar niet gebruiken zonder te weten waar je klacht van daan komt!! Ergens is er een oorzaak voor deze klacht en dat kunnen er velen zijn!!Voor iedere oorzaak is er een ander middel, soms ook gecombineerd De klacht kan ook nog ontstaan door een tekort aan bepaalde mineralen B.v. magnesium of zink. Natuurlijk kan ik je wel een alternatief aan bevelen( zonder recept) Maar dan moeten we eerst achter de oorzaak komen. Het is wel een klacht waar je iets aan moet doen, voordat het nog erger wordt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ooit vroeg een dokter mij bij een bui van hevige somberheid (lichte depressie) wat doe je het liefst : ik antwoordde : fietsen , in de zon een boek lezen en een ijsje eten. Hij antwoordde : Doen ,mijn jongen en ik was genezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sint Janskruid werkt zeker, heb het zelf een tijd gebruikt. Het duurt alleen zo'n 2 maanden voor het gaat werken. En het effect is ook maar heel licht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een ander alternatief dat nog veel betere werkt is holosync meditatie. Doe ik zelf ook
http://www.centerpointe.com/
Sint Janskruid is beslist niet ongevaarlijk! Ga eerst even naar een dokter om te vragen of het wel goed voor je is, in jouw specifieke situatie. Het werkt bij iedereen anders. Niet zómaar nemen, ook al is het in het vrije verkoop.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel verstandig antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, ook al is het plantaardig en in de vrije verkoop, het kan ook heel kwalijk werken. Zeker in combinatie met andere medicijnen of plantenextracten. Het kan de werking van andere medicijnen of plantenextracten tenietdoen, maar ook versterken. Beide kunnen gevaarlijk zijn. Een voorbeeld dat in medische kringen bekend is maar bij veel gebruiksters niet: sintjanskruid vermindert de werking van de anticonceptiepil.