Als je er een kiest die geschikt is voor jouw type huid wel.

Niet iedereen reageert goed op geparfumeerde lotions en milk. En iemand met een huidprobleem als psoriasis , netelroos of dermatitis, kan beter een goed advies vragen bij de specialist alvorens maar raak te gaan smeren.

Maar een goede huidverzorging is belangrijk voor het onderhoud en behoud van een mooie, gezonde huid.
En het kan wonderen doen voor je zelfvertrouwen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Wist je trouwens dat je huid een heel bijzonder deel van je lichaam is?

De huid is eigenlijk een soort jas voor elk soort weer. Zij is waterdicht – in twee richtingen. Ze houdt water buiten, en wat nog belangrijker is, ze houdt het ook binnen.
Huid is ook gesloten voor ziektekiemen.
Ze is een sterk pantser waar schadelijke bacteriën niet zomaar doorheen dringen.
De meeste ziektekiemen komen het lichaam binnen via ‘openingen’ in de huid, zoals de neus en mond, en via verwondingen in de huid.
Huid beschermt ook de organen tegen de gevaarlijke onzichtbare ultraviolette straling die de zon uitzendt.
Huid is veerkrachtig en soepel. Als je beweegt, rekt ze op om de bewegende lichaamsdelen te blijven bedekken.
Later veert de huid weer terug, zodat het jasje altijd strak om je lichaam blijft zitten!
Huid slijt niet weg, maar vernieuwd zichzelf voortdurend. Waar hard en vaak over de huid wordt gewreven, vormt zich zelfs een extra dikke laag die daar beter tegen kan.
Mensen die veel zwaar werk met hun handen doen, hebben daar daarom harde, dikke plekken in hun huid: eelt.
Als je jezelf hebt verwond, repareert de huid zich automatisch.
Maar de huid doet nog veel meer. Ze houdt je lichaam op de juiste temperatuur en zorgt ervoor dat je dingen kunt voelen.

Alle reden dus omhaar sterk en soepel te houden. Door er goede dingen OP te smeren. Maar ook door vooral gezonde dingen te eten en te drinken. Zo houdt je haar van binnenuit en van buitenaf in top conditie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
top bedankt voor de tip..........

Andere antwoorden (2)

Na het douchen is je huid behoorlijk wat aan vocht verloren. Vooral zeep en warm water drogen je huid uit.
Daarom is het altijd goed je huid weer te verzorgen en te beschermen. Persoonlijk ben ik gauw allergies voor bepaalde bodymilks, maar gelukkig zijn er dermatologische producten als bodymilks, lotions e.d.
Deze zijn getest en meest natuurlijk, dus geen chemische toevoegingen waar een gevoelige huid op reageert met jeuk, uitslag of iets anders. Zelf vind ik een bodyoil als spray lekker. Trekt er snel in en houdt de huid soepel. Heeft ook geen geur die dan weer niet lekker is met je eau de toilette of deodorant. Het beste is ongeparfumeerd te nemen als je de dag begint en een eau de parfum of-toilette gebruikt en geparfumeerd is lekker als je je `s avonds doucht en geen andere producten erbij gebruikt. Of je moet een bodymilk nemen die dezelfde geur heeft als je eau de toilette.
Het is dus altijd goed je huid na het douchen te verzorgen.
amc
14 jaar geleden
De huid is het grootste orgaan van het lichaam. De huid beschermt de rest van het lichaam tegen ziekteverwekkers en regelt de temperatuur. Ondanks dat elke huid deze karakteristiek gemeen heeft bestaan er ook veel verschillen tussen de huidtypes. De vele verschillende huidtypes hebben elk hun eigen probleem. Daarom zijn er voor die vele huidtypes ook allemaal verschillende bodymilks. Want een goede verzorging is van belang. Winterse kou en de zomerzon, je huid heeft veel te voorduren. Het is van belang je huid te verzorgen na het douchen. Douchen verstoord namelijk de pH waarde van de huid...dus ja het is altijd goed om bodymilk te gebruiken.