Wordt afvallen moeilijker naarmate je ouder wordt?

Ik ben niet helemaal piep en weet uit ervaring dat naarmate je ouder wordt stoppen met rojken steeds moeilijker wordt, is dat met kijnen ook zo, ik weet het niet want ben op gewicht (door het roken waarschijnlijk)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Ik ben ook niet helemaal piep en "rojken" doe ik nog steeds en "kijnen" heb ik nooit gedaan.

Maar inderdaad, afvallen wordt veel moeilijker als je ouder wordt. Na je 30ste jaar heb je veel minder nodig aan calorieen. En de ellende is dat je dat niet zo makkelijk aanpast in je voedingsgewoonten.
Zelf heb ik veel aan "lijnen" gedaan en dat ging redelijk tot een paar jaar terug.

Naarmate je ouder wordt moet je gewoon meer moeite doen om op gewicht te blijven en daarom komen veel mensen aan. Bij het stijgen van de leeftijd krijgen zowel mannen als vrouwen meer vetweefsel en minder spierweefsel. Daarom daalt de basaalstofwisseling op oudere leeftijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ben ook niet meer zo piep,het stoppen met roken was n makkie voor me (m.u.v de eerste week) lijnen is idd. moeilijker geworden,ik zorg daarom dat ik nu op gewicht blijf. En heel belangrijk zorg dat je aan beweging doet,neem de trap ipv de lift,wandel veel en nu de zomer eraan komt is fietsen heerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja omdat je stofwisseling trager wordt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afvallen wordt steeds moeilijker naarmate je ouder wordt.
Je krijgt meer opgeslagen vet, en bewegen wordt natuurlijk ook steeds lastiger. Begin dus op tijd met sporten, gezond eten en eventueel een ondersteunend voedingssupplement om de stofwisseling wat om gang te krijgen. Ik heb goede resultaten met het voedingssupplement Cellfood Switch zie link: http://www.sensipharm.nl/product/98_211_Cellfood_Switch_Weight_Loss__.html of http://www.cellfood.nl/cellfood-switch/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk wel ja. Mate dat je ouder wordt, wordt je ook sneller moe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt wel moeilijker te worden om bovengenoemde redenen, maar zelf heb ik die ervaring niet zozeer. Ik ben nl. een paar jaar geleden langzaam, maar met met succes, 16 kg. afgevallen en dit gewicht heb ik nog steeds.

Het is op latere leeftijd wel aan te raden om de calorierijke snacks te laten staan en matig en gezond te gaan eten. En dat vergt af en toe wel enige discipline die lang niet iedereen op kan brengen.