Heb ik een knieoperatie nodig?

Volgens mij heb ik een verleten knie, de laatste tijd heb ik steeds vaker knieklachten. Heb ik nu knieartrose? Betekent dit dat ik nu een nieuwe knie nodig heb? Ik wil eingelijk geen knieoperatie. Wat kan ik hieraan laten doen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (7)

Denk je nu werkelijk dat wij daarop kunnen antwoorden?Zelfs een dokter zal dat nog eerst moeten onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even naar de huisarts gaan en uitleggen wat je hebt.
een nieuwe knie krijg je niet zo snel hoor. maar alleen de huisarts kan dat bekijken
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet de huisarts,maar de orthopeed.
Beetje lastig om hier antwoord op te geven he?
Als je 70 bent zou het misschien kunnen en als je 20 bent is de kans wat minder.
Wij kunnen hier geen zinnig antwoord op geven. Maak een afspraak met je huisarts hij kan je helpen of doorverwijzen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan alleen een dokter uitkomst bieden, met de nodige apparatuur (echo, rontgen)

Wel een andere opmerking: Je kan ook knie klachten krijgen van overbelasting. Dan denk ik aan geirriteerde of ontstoken pezen, peesschede's, aanhechtings punten in de knie of vocht in je knie.

Deze laatste klachten hebben in de eerste plaats rust nodig om te genezen. Met rust bedoel ik : Geen zware belasting maar wel blijven bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook je huisarts kan hier geen antwoord op geven. Je zult worden doorverwezen naar een specialist, die hierover uitsluitsel kan geven.
Als je geen knieoperatie wilt, dan is er altijd nog de optie om het been heel erg te ontzien. Maar dat betekent niet fietsen, niet lopen en zo.
14 jaar geleden
Knieën krijgen elke dag een hoop gewicht te verdragen bij iedere stap die je zet, zeker als je ook vaak rent of jogt.
Knie-klachten zijn dus helemaal niet zo ongewoon.
Soms zit er helemaal geen bijzondere reden aan vast en ebt het vanzelf weg, en soms kan het inderdaad zo zijn dat je knie niet goed meer is. Maar ik denk, in het laatste geval, dat je het wel gevoeld had als het écht niet goed gezeten zou hebben met je knie.

Het beste is om altijd naar de huisarts te gaan om over je klachten te vertellen. Hij/ zij kan het dan verder onderzoeken.
Tot die tijd kun je goed rust nemen van het rennen of joggen, niet teveel lopen en dus lekker rust houden met je pijnlijke knie.

Maak je overigens niet teveel zorgen; een nieuwe knie nodig hebben is niet iets dat heel gauw voorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt maar één ding doen: Ga naar je huisarts en vraag een verwijzing naar de orthopeed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U kunt naar een goede dokter en praat met hem over je knie. Ik zou me niet laten werken op dezelfde. laat je onderzoeken eerste straat rechts.