Wat kan ik doen tegen het feit dat er op mijn ene onderbeen veel meer haar groeit dan op mijn andere onderbeen?

Mijn ene onderbeen is veel behaarder dan mijn andere onderbeen. Kan ik hier iets aan doen zonder het af te hoeven scheren? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (4)

Het enige dat je kunt doen is: kijken of je een oorzaak kunt vinden voor dit verschil in haargroei.

Bij veel mensen (vooral mannen - meer haargroei op de benen, dus duidelijker zichtbaar) zie je dat net boven de knie op het ene been een kale plek is, en op het andere been niet. Dat komt doordat ze altijd het ene been over het andere slaan bij het zitten, en nooit andersom. Het onderste been krijgt dan een kale plek doordat de haren daar steeds worden platgedrukt en afgebroken.

Dit is vergelijkbaar met de kale plek op het achterhoofd van jonge baby's.

Als jij met je "kale" been andere dingen doet dan met je behaarde been, kun je kijken of je daarin kunt afwisselen. Zit je met je benen over elkaar? Zit je op je benen, dus met je voeten onder je kont of met je voeten net naast je kont, als je op de bank zit? Slaap je op je zij? Als iets wat hierop lijkt op jou van toepassing is, kun je proberen het net andersom te doen. Maar dat is wel lastig, want je bent er niet aan gewend, en je hebt een duidelijke voorkeurskant.

Als dit het niet is, of als het je niet lukt zulke dingen precies andersom te doen, zit er niets anders op dan toch te scheren. Of te harsen natuurlijk.
Cryofiel
14 jaar geleden
Misschien dat je het kan laten behandelen met laser- therapie.

Of naar de huisarts gaan omdit probleem te bespreken en heeft deze wel tips voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien een idee om met een tondeuse beide benen gelijk te scheren?

Toegevoegd na 1 minuut:
Gelijke lengte bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me aan bij de vorige antwoorder, als je je benen gaat scheren, wat maakt het uit dan?? Ik denk dat er onder mijn ene oksel ook wel wat meer haar zit dan onder de andere, but who cares?????