Waarom knakt mijn knie en doet die pijn?

De laatste tijd heb ik veel last van mijn knie en als ik hurk dan knakt mijn knie en is de pijn weer weg. Tijdens hardlopen of voetballen heb ik er geen last van alleen als ik stil zit/lig of loop. Heeft iemand een idee wat dit is en hoe het komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Wellicht heb je ongemerkt een verkeerde beweging gemaakt, scheef van een traptrede gestapt, gek van de fiets gestapt. Dan heb je dat op dat moment niet door maar verrek je een spiertje heel lichtjes. Bij bepaalde bewegingen span je die spier en voel je het.
Een verrekking, ook een kleintje, kan lang pijnlijk blijven bij bepaalde bewegingen. Als het langer dan 6 weken duurt, even langs de huisarts gaan. Als de pijn erger wordt of je knie dik, dan ook even.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is er bindweefsel (van je gewrichtskapsel) tussen je dij- en scheenbeen gekomen. Bij belasting wordt dat er weer tussenuit geperst en raken de kraakbeenkussentjes elkaar weer. Dat is het knakje dat je hoort