Hoe lang duurt een verkoudheid?

Soms ben je weken verkouden. Zoals nu ben ik sinds begin januari al verkouden. Afwisselend van neusverkouden tot erger. Ik weet wat je kan doen om 't te verhelpen. Toch gaat 't niet (helemaal) over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

twee maanden verkouden zijn is veel te lang.
blijkbaar is je weerstand niet hoog genoeg.
de enige remedie is je weerstand op peil zien te krijgen.
goed en gevarieerd eten, regelmatig ontspannen, goed slapen en regelmatig een portie buitenlucht.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben al 7 jaar verkouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al contact gehad met de huisarts, maar ik denk dat een second opinion geen slecht idee is.

Andere antwoorden (4)

Verkoudheid is afwisselend van de ernst ervan. Minstens 4 a 5 dgn tot 6 wkn. Maar ik zou in jouw geval even naar de huisarts gaan! Doen hé!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het langer duurt, spreek je vaak niet meer van verkouden zijn.

De weersomstandigheden, met name de droge lucht irriteren je slijmvliezen. Door de voortdurende irritatie blijf je 'snotteren'. Je merkt gelijk dat het minder wordt, als de buitenlucht niet meer zo droog is.

Hou je huis vochtig genoeg en spoel regelmatig je neus.

Nog even geduld, het mooie weer is onderweg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verkoudheid duurt maar een paar uur, één dag op zijn hoogst als je een gezonde constitutie hebt... Wat er bij jou dus is, is een steeds weer herhaalde verkoudheid, en dat lijkt chronisch dus...

Gebruik je melk, stop daar dan mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er misschien andere oorzaken voor je verkoudheid?
Misschien dat je overgevoelig bent voor stof of huismijt.
Inderdaad even naar de huisarts gaan om dingen uit te sluiten.