t-shirt verven met dylon velvet black?

Er is zout bij nodig,maar wat voor zout,ik heb strooizout fijn
en gewoon zout en zeezout,wat heb ik nodig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Gewoon het goedkoopste nemen, je kunt zelfs badzout nemen als het moet ( als je niet genoeg gewone zout in huis hebt bijvoorbeeld).
Wel goed met bleek wassen als je klaar bent zoals in de gebruiksaanwijzing staat, het zwart blijft anders lang "hangen"in de machine vooral als je veel kalkaanslag hebt zoals bij een verouderder wasmachine vaak het geval is. En met een witte was heb je dan kans op zwarte strepen/stippen etc.
Zelf doe ik het soms wel 3 keer per winter, echt iedeaal hoor om je zwarte kleding ook weer even op te frissen als het grauwig wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Maakt niet uit wat voor zout, je kunt gewoon zout gebruiken uit je keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik vaak gedaan, dat zelf verven.

Af en toe verf ik al mijn zwarte kleding weer eens lekker fris zwart...-:)
Ik gebruik altijd gewoon keukenzout, het simpelste wat er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er ook wel eens aan gedacht dat te doen.
Maar wat ik me dan afvraag is; geeft het dan niet af, ook als je bv met je zwarte shirt in de regen loopt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan een beetje gaan afgeven. Tip: was je geverfde kleding na het verfen met twee kopjes azijn op een lage temperatuur. Dan houd de verf beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit gemerkt dat het afgeeft, zo maar in de regen.
Op den duur vervaagt de kleur natuurlijk wel weer een beetje.
Nawassen met azijn is trouwens wel een goed idee.
Gewoon met NaCl
Het kan ook met strooizout, maar soms zit hier een beetje zand bij in.