Ik ben vanochtend wakker geworden met een rode, prikkende, ovale plek op mijn been, met daarin een langwerpige blaar. Wat is dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
gekrabt in je slaap?
Amadea
10 jaar geleden
Van krabben krijg je geen blaar.
Ritsuka
10 jaar geleden
die zag ik zo snel niet op de kleine foto
Amadea
10 jaar geleden
Ik zie het zelfs als de foto niet vergroot is... Maar misschien komt dat doordat ik ervaring heb met brandblaren op je been, ik herken het direct!

Antwoorden (3)

Dat zou goed kunnen betekenen dat jij gisteren te dicht achter de uitlaatpijp van een motor of brommer hebt gestaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of op andere wijze deze brandwond hebt opgelopen. Behalve hitte kan het ook door irritatie ontstaan. Bijvoorbeeld door contact met de plant berenklauw. Of constante wrijving door een strakke broek met iets scherps in de stof.

Om zeker te weten wat de oorzaak is zul jij moeten nagaan wat je gisteren allemaal gedaan hebt.
Amadea
10 jaar geleden
Dit zou een beet kunnen zijn van bv een spin
Toch even naar de dokter mee gaan
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Van een spinnenbeet krijg je geen blaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben me echt suf aan het piekeren of ik het zelf heb gedaan maar kan er niet opkomen... heb me niet verbrand weet ik zeker en met krabben zou je toch iets van krassen/strepen moeten zien gezien mijn lange nagels?.. Het kan een hoop zijn volgens internet dus morgen toch maar even naar laten kijken denk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@amadea ga eens naar deze link
http://www.liveleak.com/view?i=f0d_1386908573
Amadea
10 jaar geleden
Dat soort spinnen leeft niet in onze contreien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@amadea Kijk ook eens naar deze link
http://www.medicinfo.nl/%7Bc265d26b-cc5e-45ab-ab7a-1d52643f5e0b%7D Je zegt dat je geen blaren krijgt van spinnen. Zijn dat dan geen spinnen
Amadea
10 jaar geleden
Het staat er zwart op wit, ik zal het even voor je herhalen: "Het klimaat in Nederland is niet geschikt voor giftige spinnensoorten. Giftige spinnen komen voornamelijk voor in Zuid- en Midden-Amerika, Australië, Midden-Europa, Afrika en het Midden- Oosten".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet wel weten wat je zegt, krijg je nu van spinnen wel of niet blaren.
Door de grote inport en export van goederen en het wereldwijd reizen, heeft er zich het volgende voorgedaan. Er reizen vele uitheemse diersoorten mee met die transporten. Resultaat is dat deze dieren zeg wonderwel aanpassen aan ons klimaat. Zo ook met spinnen.Komt daarbij nog dat het klimaat in onze regionen aan het opwarmen is.
Het is bekend dat er in de lage landen meer uitheemse en gevaarlijke dieren leven dan dat ons lief is.
Ga eens naar deze link over schildpadden
http://www.natuurbericht.be/?id=8043
Hetzelfde is het geval voor spinnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat een onzinnig antwoord ,er leven geen gevaarlijke giftige spinnen in nederland
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haahahahahahahaha das al de beste die ik vandaag gehoord heb.
En al die spinnen die bij kwekers ontsnappen, die mee komen met de bananen,
Giftig wil daarom niet zeggen dodelijk maar ook die irritatie veroorzaken en dan kan er blaarvorming zijn naar gelang je reageerd op het gif
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En die vriezen niet dood, want die verschuilen zich in gebouwen.
Kijk maar eens de parkieten in Brussel die in zwermen ronvliegen, en die ook uit warme landen komen. Maar als je wil geloven dat iedere spin die uit de vreemde komt doodvalt wanneer ze de Nederlandse of Belgisch bodem betreden dan is dat uw probleem.
Amadea
10 jaar geleden
Denk er nou eens even nuchter en realistisch over na, jumper1960. Hoe groot zou de kans nou zijn dat vraagsteller een exotische spin in haar Nederlandse of Vlaamse woning heeft die vannacht in haar gebeten heeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk nuchter
Lees deze link eens
http://www.nu.nl/algemeen/2049383/extreem-giftige-spin-uit-bolivia-duikt-op-in-nederland.html Deze heeft men kunnen vangen, ga jij mij nu garanderen dat er in Nederland geen andere exoten rondlopen.
En nog eens ook inlandse spinnen kunnen steken, wij gaan daar niet van doodvallen, maar sommige mensen kunnen daar allergisch op reageren met deze toestanden tot gevolg.
Denk er ook aan dat tijdens de steek van eender welk dier, de plaats van de steek en het steekinstrument, niet eerst door de spin worden ontsmet zoals de dokter doet. Daardoor kunnen er ontstekingen ontstaan, en ziekteverwekkers in het lichaam gebracht worden. Het is zelfs mogelijk dat je hierdoor Tetanus kunt krijgen, met alle gevolgen vandien als je niet bent ingeent.
Zoo is een kameraad van mij bij de brandweer gestorven omdat hij gestoken was door een wesp die uit een nest kwam dat ze bespoten hadden met gif.
Dus niet alleen het gif kan deze reaktie veroorzaken maar ook nog andere
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@oribatei
De klauwen worden in het lichaam Gestoken waarna er via de klauw gif in de prooi of slachtoffer wordt gespoten. Wacht ik ga het anders zeggen De prooi of slachtoffer worden geklauwd waarna het gif wordt ingespoten. Geklauwd, nieuw woord voor het nieuwe jaar.

Iedere beschadiging van de huid kan lijden tot een infectie of besmetting. Lees wat ik geschreven KAN. U kan mij geen enkele zekerheid geven dat het NIET KAN. Met kwekers heb ik mij mischien wat onduidelijk uitgedrukt . Verzamelaars die ook wel eens spinnen kweken
Dat zou het gevolg van een tekenbeet kunnen zijn,
meestal ziet het er anders uit maar:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lymeziekte
Zo kan het erytheem egaal rood blijven, ontstaan er ter plaatse blaren of kunnen er meerdere ringen om elkaar heen zichtbaar zijn.