Tijdens de pil heb ik last van bloedingen.

Hallo,

Ik heb tegenwoordig last van vaginale bloedingen tijdens de periode dat ik me pil moet slikken.
Hebben hier meer vrouwen last van? Ik ben al naar de dokter geweest en heb medicijnen gekregen alleen blijf ik er last van hebben. Heeft iemand de uitkomst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang slik je deze pil al en wat is ongeveer je leeftijd?

Antwoorden (8)

Terug naar de dokter en een verwijzing voor de gynaecoloog vragen. Ze kunnen via een echo kijken of er iets aan de hand is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan het zijn, dat je een te lichte pil hebt, in dat geval is hij ook niet betrouwbaar.
Ik weet niet of je huisarts hier iets over gezegt heeft.

Maar medicijnen boven op een pil die niet goed werkt vind ik heel vreemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo,

Herkenbaar probleem.
Ik had dit ook met het slikken vd pil, ik slikte Microgynon 30
Heb sinds 2007 een hormoonspiraaltje, minder hormonen en mijn menstruatie loopt nu goed, zonder tussendoor bloedingen.
En mijn menstruatie duurt nu maar 2 dagen en is niet meer heftig.

Misschien is dit een uitkomst?
De een heeft er positieve ervaringen mee, en een ander weer niet... Bij mij helpt het dus erg goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft hetzelfde probleem al meer dan 10 jr.
Echt alle pillen uitgeprobeerd niets heeft geholpen. Nu heeft ze zoiets van, het hoort erbij, laat maar.
Toch zou ik als ik jou was nog wel een zwaardere/andere pil proberen, wie weet werkt het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat noemt men doorbraakbloedingen.

Doorbraakbloedingen (" spotting ") kunnen optreden bij:

De eerste paar cycli. De pil is dan wel veilig.

Foutieve inname, bijvoorbeeld bij de driefasenpil indien de pil in een verkeerde volgorde wordt ingenomen. De pil is dan niet altijd veilig.

Interactie met andere geneesmiddelen, met als gevolg verminderde werking van de pil. De pil is dan niet altijd veilig.

Braken of ernstige diarree waarbij de absorptie van de pilhormonen wordt verstoord. De pil is dan niet meer veilig.

Infecties of andere aandoeningen van de vagina of baarmoeder(hals), bijvoorbeeld een Chlamydia-infectie.

Als de pil qua samenstelling niet zo goed past bij de hormonale behoefte van de vrouw; bij een andere pil treden misschien geen doorbraakbloedingen op.

Bij het slikken van twee strips na elkaar. De pil blijft dan veilig.

Ik heb het ook jaren gehad, heb 6 verschillende soorten van de pil geprobeerd maar bleef het houden. Bij mij kwam het puur doordat mijn lichaam niet of nauwelijks reageerde op de hormonale samenstelling van de pil. Ben zelfs gecurreteerd omdat de huisarts niet meer wist wat hij me voor me moest schrijven. Misschien is het een optie om een andere pil te proberen en indien de problemen zich blijven voordoen, na te denken over een spiraaltje.

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor een ander soort anticonceptie gaan.
Ik zelf heb een staafje in mijn bovenarm. Ben al 2 jaar niet meer ongesteld geweest, heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn inderdaad doorbraakbloedingen. Toen ik ze had, heb ik een andere pil gekregen van mijn huisarts. Daarna was het over.

Ik zou er trouwens niet mee akkoord gaan als ik bovenop een niet goed werkend medicijn andere medicijnen moest slikken. Terug naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken iemand die dit ook had en ik weet neirt precies hoe het zit maar ze is in iedere geval dicht gebrand (open wond ofzo iets) kan het op zn minst aankaarten. Ik zelf had dit vroeger en toen kreeg ik zoals eerder vernoemd een chlamydia test (gelukiig neg.) dus kan het ook zijn. En als ik de pil 1 x vergat werd ik gelijk ongi. Dus dat kan ook.