Heb ik een (lichte) hersenschudding?

Zondag ochtend heb ik in het zwembad mn hoofd heel hard tegen een glijbaan aangestoten en ik heb er nu (3 dagen later) nog steeds heel veel last van. Het is voornamelijk hoofdpijn, duizeligheid en misselijkheid. Kan het zijn dat ik een hersenschudding heb en zo ja wat kan ik het beste doen/hoe lang duurt het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
houd je hoofd even tegen het beeldscherm aan, dan kijk ik met mijn rontgenogen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leuk, Ritsuka :)
vertaling; naar de huisarts!

Antwoorden (2)

Ja,dat lijkt er wel op:veel rusten moet je in elk geval doen,maar zeker ook een arts raadplegen daar het zo lang duurt.
Hoe lang het duurt voordat u herstelt bent, is voor ieder verschillend. Hoe langer de periode is die u zich niet kunt herinneren, hoe langer het herstel kan duren. Stel dat er een geheugenverlies bestaat van één uur, kan het herstel een paar weken zijn, maar is er een geheugenverlies van een dag dan duurt het herstel vaak maanden. Soms blijven er klachten als vermoeidheid, hoofdpijn of concentratieproblemen bestaan. De meeste mensen hebben na enkele weken geen klachten meer.
fremar
10 jaar geleden
Ga in ieder geval naar de huisarts. Wanneer je een hersenschudding hebt, ben je even "buiten westen"geweest. Dit kan ook enkele seconden zijn geweest. Je moet rusten, anders heb je veel meer en langer last van je hersenschudding. Zelf heb ik verleden jaar een hersenschudding gehad, duur van herstel staat 6 tot 8 weken voor. Ik heb gelukkig geen hoofdpijn overgehouden, kon licht en geluid niet verdragen eerste weken. Nu heb vaak nog last van geluid, net of het harder binnenkomt. Ik heb na 8 weken een hersenscan laten maken, omdat bepaalde klachten hevig bleven. De neuroloog zei mij dat ik weer langzaam bepaalde werkzaamheden moest hervatten. Verbindingen in je hersens worden verbroken tijdens de "schudding"en door weer te gaan functioneren verbind je ze weer, aldus de neuroloog.