Kunnen luizen zomaar uit het haar vallen?

Als het haar een beetje heen en weer geschud wordt, kan het dan zijn dat er luizen uitvallen? Of zijn dit andere beestjes (omschrijving: huidskleurig, klein, grote ''haren'' op achterlijf, leek een beetje als rups te bewegen)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe klein? Want luizen zijn een keer een halve millimeter groot...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ik denk rond die maten inderdaad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kun je zien dat iets wat zo klein is loopt als een rups?

Antwoorden (3)

nee ...
je moet echt vlooien schampo gebruiken dan is het binnen een week weg, maar pas op doe je kleren kussens en al het andere stof in vuilnis zakken zodat ze stikken.
succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk kan dat al is het niet gebruikelijk. Luizen houden zich in principe goed schuil tussen de haren, maar net als kakkerlakken in je hotel kamer ver weg in het buitenland, die ook wel eens van het plafond vallen kan het makkelijk dat er wel eens een uitvalt, daarom zitten ze ook in jassen en op autostoeltjes.

Ze komen vooral uit het haar als het er (sorry) heel veel zijn, dan verspreiden ze zich meer en zitten er mogelijk een paar op minder optimale plaatsen (voor hen dus, met minder dekking en minder grip)

Ze hebben ongeveer de afmetingen van fruitvliegjes en zijn roze/grijs half doorzichtig van kleur.

Toegevoegd na 3 minuten:
PS Ze bewegen niet al rupsen in mijn optiek, ze zijn zo klein dat je hun pootjes niet kunt zien, ik niet ten minste.
Ze bewegen zich gewoon voort (omdat je de poten niet ziet gaan lijkt het schuiven, maar het is een soort rennen) en ze gaan best snel moet ik tot mijn spijt zeggen want tussen 2 vingers klemmen is bijna niet te doen.
Summo
10 jaar geleden
Ja hoor, dat kan. Als je luizen hebt en je woelt lekker door je haren heen boven een vel wit papier, is de kans best aanwezig dat ze op het papier vallen en dat je ze ziet. Het zijn hele kleine, langwerpige beestjes. Ze zijn groot genoeg dat je net ziet dat ze pootjes hebben.