Hoeveel spiermassa kan ik per dag aankomen?

Stel iemand doet aan krachttraining en eet 4000 calorieën per dag.
Wat hij nodig heeft om puur het lichaam te laten functioneren zijn 2000 calorieën(lichaamswarmte ect..) , daarnaast sport hij(krachttraining) en heeft hij voor deze activiteiten 1250 calorieën nodig.

Nu zijn er 750 calorieën "over" aangezien hij aan krachttraining doet zal zijn lichaam in combinatie met de juiste voeding aankomen, in spiermassa.

Maar de vraag is dus nu hoeveel zal hij aankomen in spiermassa in gram?
Hoe kun je dit berekenen?

Natuurlijk zijn er veel factoren die meespelen, zoals nachtrust,voeding,mentale gesteldheid ect..

Kan iemand mij hier een duidelijk beeld van geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Kun je niet zomaar berekenen lijkt mij, ligt ook aan het type voeding en de intensiteit van de training.
Verschilt per persoon, kom je proefondervindelijk wel achter.

Het beste antwoord

Deze vraag is lastig te beantwoorden omdat het antwoord per persoon verschillend is. Waarom laat je je spier- en vetmassa niet opmeten in de sportschool? Dit kan je bijvoorbeeld 1 keer per maand doen om zeker te weten dat je vooruitgang boekt. Dan zie je vanzelf ook wat werkt voor jou.

In het algemeen geldt wel dat voor het aankomen in spiermassa je niet boven je verbruik moet gaan eten. Dan worden de overtollige calorieën opgeslagen als vet en ga je niet opeens meer spier aanmaken. Om spier aan te maken moet je eigenlijk precies eten wat je verbruikt en gewoon veel aan krachttraining doen.