Kan je eerst een sixpack kweken en pas daarna het vet weghalen?

Je hoort altijd, eerst moet je een aantal procent aan vet hebben voordat je sixpack zichtbaar is. Nu mijn vraag: Kan het dat je een sixpack hebt, en daarna pas het vet weghaalt zodat je sixpack zichtbaar is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ook mensen van 200 kg kunnen een sixpack hebben, alleen ga je het bij hen niet zien omdat het bedekt is met vet

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus ja je kunt een sixpack hebben voor je vermagerd.
Hangt er natuurlijk van af hoeveel vet je hebt. Als je wienig vet hebt dan zou het kunnen zijn dat het verdwenen is ,door de trainiging

Toegevoegd na 4 minuten:
DE spieren van de sixpack zitten er al.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk heb je al een sixpack, want iedereen heeft op die plek spieren zitten.
Ze zijn mogelijk niet zo goed ontwikkeld, maar je hebt ze wel.

Je kunt dus de spieren daar trainen, maar het heeft niet zo heel veel effect, want er zit nog een laagje vet overheen.
Een sterke 'core' is wel goed voor overige krachttraining oefeningen, dus je kunt het zeker trainen.
Maar het beste kun je je focussen op je hele lichaam trainen en daar spiermassa opbouwen.
En gecombineerd met gezond en genoeg eten kun je je vetpercentage langzaam verlagen.

Realiseer je wel dat een sixpack niet voor iedereen haalbaar is op een gezonde manier.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super! Bedankt
De spier die men een sixpack noemt heet: Musculus rectus abdominis. Iedereen heeft deze spier al, het zit alleen verstopt onder een laagje (of soms veel lagen) vet. Het is dus zeker mogelijk om eerst deze spieren te trainen en daarna het vet kwijt te raken met cardio (zwemmen, joggen, fietsen etc.).
De meest gebruikte methode om je abs te trainen zijn crunches, ik deed het met halters. (zie afbeelding)
Verder is het ook erg belangrijk dat je gezond gaat eten. 70% is namelijk voeding het overige, 30% is de training.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top!