Met of zonder tampon zwemmen met weinig bloedverlies?

Ik wil vanmiddag gaan zwemmen maar werd gisteravond opeens beetje ongesteld, heb nu maar Een mini beetje bloedverlies.. Moet ik nu een tampon gebruiken met zwemmen..? En als ik nu een tampon inbreng brand het daarna nogal? Wat nu?

Toegevoegd na 1 uur:
Inmiddels heb ik helemaal geen bloedverlies meer.. En ik gebruik trouwens mini.. Moet ik dan wel tampon in of kan ik gwn wat meenemen..?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten te koop. Ik adviseer een "mini" of "regular" tampon. Zeker geen "super" omdat je aangeeft dat het maar een beetje is
Ritsuka
10 jaar geleden
als je tampon brand dan is die waarschijnlijk te groot voor je hoeveelheid bloedverlies.
en als je niet bloed moet je die niet gebruiken.,

Antwoorden (4)

Bij het zwemmen is het wel verstandig ja. Voor extra zekerheid kan je ook nog een klein maandverband/inlegkruisje in je onderbroek stoppen.

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt dan beter een tampon inbrengen,doe dit pas als je jezelf omgekleed hebt in de w.c. in het zwembad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou dat wel doen ja, gewoon voor de zekerheid. Ze zeggen wel dat onder water je bloedverlies stopt, en hoewel veel vrouwen dit zo ervaren is het echt niet bij iedereen zo. Heeft ook te maken met de temperatuur van het water. En áls het al stopt tijdens het zwemmen, dan begint het natuurlijk weer heel erg te lopen zodra je uit het water komt. Dat risico wil je ook niet echt lopen, lijkt me.

Als je last hebt van de tampon en het inbrengen, gebruik je waarschijnlijk een te grote tampon voor je mate van bloedverlies. Tegenwoordig heb je van die mooie extra kleine, light days, mini, silky touch of hoe-het-ook-maar-heet. Of je neemt er één met inbrenghuls, of desnoods doe je wat spuug op je vingers en maak je daar de tampon mee nat voor je hem inbrengt, dan gaat het ook wat makkelijker. Goed ontspannen en een fijne houding maken is mogelijk nog essentiëler, en zeker bij een mini-tampon kun je prima je vinger eerst inbrengen en dan met je andere hand de tampon daar 'naast' schuiven, dan houd je eigenlijk je vagina een beetje open zodat de tampon er gemakkelijker in kan. Bij de plus en super plus lijkt me dat niet altijd lukken, maar de mini's zijn er klein genoeg voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Perfect antwoord. Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja inmiddels heb ik helemaal geen bloedverlies meer.. Hoeft het dan niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je helemaal geen bloedverlies hebt, hoeft het natuurlijk niet. Al is mijn ervaring dat er soms tegen het einde van de menstruatie nog wat kan komen nadat het aanvankelijk even gestopt was, maar als jij daar nooit last van hebt gehad, zal dat nu vast ook niet gebeuren.
Ritsuka
10 jaar geleden
bloedverlies stopt niet onder water, gaat gewoon door als normaal, maar je ziet het minder omdat het gelijk mengt met water.
Maar je kunt ineens heftigere vloei krijgen als je uit het bad klimt, door het plotseling druk en hoogteverschil van uit het water komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In koud water knijpt de vagina wat meer samen zodat je minder bloed verliest. Er gaan ook verhalen over de waterdruk, maar daar geloof ik eigenlijk niet zo in. Ok, je hebt minder zwaartekracht onder water, maar je bent ook actief zodat je je spieren gebruikt, van houding wisselt etc., waardoor er toch wel wat druk op komt te staan. Of misschien is het een beetje een combinatie. Ik heb in elk geval vaker ervaren dat mijn menstruatie stopt of minder wordt in het water, en pas op gang komt een paar uur nadat ik uit het water ben gekomen. Dat is dus niet alleen maar dat het minder lijkt, anders zou je direct weer bloedverlies opmerken eenmaal uit het water. De meeste van mijn vriendinnen en vrouwelijke familieleden ervaren dit verschijnsel ook. Maar ik weet ook van vrouwen die dit niet ervaren, dus zoals ik al schreef is het verschillend per persoon.
Een tampon voor tijdens het zwemmen is eigenlijk alleen bloed voor als je uit het water komt. In het water kun je namelijk geen bloedverlies hebben. Dat is iets met de waterdruk. Zo word je bad ook niet rood als je ongesteld bent en in bad gaat. Maar als het irriteert moet je gewoon niet gaan zwemmen.