Waarom gaan sommige vrouwen zo vaak met hun hand door hun haar?

Ik zie het van sommige heel vaak dat ze steeds met hun hand door hun (lange) haar gaan.. waarom doen ze dit?
als je haar maar goed zit.. ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.9K

Antwoorden (10)

Lang haar komt in je ogen. Dit is irritant. Nu ik langer haar krijg doe ik het als man ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had ik met lang haar ook last van. Toch vond ik het ook stoer om te doen...
Het lijkt mij op een uitnodiging tot sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is hen verteld: Er kan gebeuren wat er wil, als je haar dan maar wel goed zit...

Dus dat controleren ze dan elke paar minuten op momenten dat er iets zou kunnen gebeuren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan niet voor anderen spreken maar ik weet van mezelf dat ik het op 2 momenten doen. De eerste is als ik me op dat moment onzeker voel en de tweede is als ik iemand wel erg zie zitten en op die manier nog wat aandacht naar me toetrek c/q me onbewuster wellicht nog mooier wil maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik mijn haar los heb gaat het steeds wat naar voren toe vallen , dus ja dan doe ik met mijn hand mijn haar weer naar achteren.
14 jaar geleden
Het kan inderdaad een praktisch gegeven zijn, om je haren voor het gezicht weg te halen..

Je kunt ook je handen door het haar halen, bijvoorbeeld achter je oren schuiven om zo meer van jezelf te laten zien... Of je doet het achter je oor, omdat je het idee hebt beter te kunnen horen..

Je kunt ook vele malen je handen door het haar doen, met de reden van 'ijdelheid'.. of inderdaad is het mogelijk dat deze manier van non verbale communicatie te maken heeft met flirtgedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kunnen verschillende oorzaken debet aan zijn, verschillend per vrouw.

Het kan ijdelheid zijn.
Het kan tijdens een gesprek een vorm van tijdrekken zijn, om een antwoord te bedenken, net als sommige mensen dan eh.. zeggen.
En verder kan het een gewoonte geworden zijn, een soort van dwangneurose dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het haar gaat achter de oren vandaan en doen ze weer terug op hun plek..uit verveling door de haren strelen..irriterende haren uit het gezicht halen..een aanwensel of zenuwtik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hand door je haar halen is oversprong-gedrag.

Het is hetzelfde als je trouwring ronddraaien, in een gesprek je balpoint in- en uitklikken, aan je trui zitten frunniken. Het duidt op onzekerheid en is een handeling tussen twee gedragingen in als je ergens voor moet kiezen.

Let maar eens goed op, vrouwen doen het bij voorbeeld, als ze opstappen en de ander stelt nog een vraag. Ze worden dan geblokkeerd. Ze willen ervandoor, maar kunnen niet weg uit fatsoen. Of ze doen het als ze een vraag wordt gesteld, waarop ze niet weten of ze eerlijk of oneerlijk zullen antwoorden. Je kunt in zo'n situatie ook je bril uitvoerig gaan oppoetsen.

In de dierenwereld heet dit overspronggedrag. Bij mensen is dit ook bekend, alleen wordt dit woord er niet voor gebezigd. Terwijl ik dit typ, denk ik: zal ik nog verder gaan, aarzel en moet lachen, want ik haal mijn hand door mijn haar......
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij sla je de spijker op zijn kop +
Ik doe dat omdat het voor m'n ogen hangt of omdat ik denk dat het beter zit als ik er ff met m'n vingers doorheen heb gekamd.