Waarom krijg ik in het donker soms het gevoel dat een van mijn ogen niet goed ziet?

Hallo,
nog een vraag die ik wou stellen:
Als ik 's avonds in bed, na dat ik nog een boek ofzo heb gelezen, mijn lampje uitdoe, lijkt het alsof een van mijn ogen niet meer goed ziet.
Dit gaat alleen als er nog iets licht van buiten in de kamer is.
Het is net alsof er vlekken voor mijn ogen komen.
Weet iemand hoe dit komt.

Mvg
KleinCarltje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nachtblindheid is het slecht of helemaal niet kunnen zien wanneer er weinig licht is. Dat kan 's avonds of 's nachts zijn, maar ook binnen bij zwakke verlichting. Zeer vervelend is dat iemand met nachtblindheid bij de overgang van licht naar donker altijd enige tijd nodig heeft om te kunnen kijken. Het kan tot ongeveer een uur duren voordat zien in het donker optimaal is.
Bij nachtblindheid zijn altijd beide ogen in dezelfde mate aangetast. Als er slechts één oog is aangedaan, dan is er sprake van een oogziekte, bijvoorbeeld netvliesloslating.
Raadpleeg een oogarts.