Valeriaan. wolfspoot, glidkruid, citroenmelisse, ijzerhard, pepermunt, hartgespan zijn er zo een paar kruidensoorten die je zou kunnen gebruiken.
Maar als allereerste moet je de oorzaak moeten weten waarom je deze problemen hebt!!!
Vaak is het niet een enkel probleem , maar een optelsommetje van omstandigheden en karakter.
Zelfs verkeerde , ongezonde voeding heeft er invloed op.
In de natuur is alles aanwezig wat de mens nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Probeer Passiflora Forte eens van A. Vogel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valeriaanwortel is een natuurlijk middel... De werking is rustgevend net als oxazepam...

Toegevoegd na 5 minuten:
En neem rust, voldoende rust, is er een meer natuurlijk middel dan dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rust is er niet op het moment..
Het werkzame bestanddeel is benzodiazepine. Er zijn tekenen dat die wel degelijk in de natuur voorkomen. Zie link.
Maar laat je geen nepmiddelen van Dokter Vogel aansmeren, daar zit niets in, je betaalt voor water.
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
In de "homeopathische" (tussen aanhalingstekens, want dat zijn ze niet echt) middelen van Vogel zit inderdaad niets. Bij mijn weten verkoopt Vogel ook kruidenmiddelen. Niet homeopathisch, maar er zit wel iets in. Overigens heb je ook kans dat je geen water koopt, maar alcohol.
Oxazepam moet je niet slikken, het is verslavend. Een alternatief is Valeriaan, maar dat werkt niet zo sterk. Beter is ontspanningsoefeningen doen, of mindfullness.

Toegevoegd na 49 seconden:
En o ja, geen dokter Vogel. Dat is een nepmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen valeriaan of goede nachtrust thee .... maar geeft mij maar een lekker valiumpje (o nee, dat is diazepam geloof ik). Nou ja, geef mij maar een lekker pammetje. Dat werkt écht (bij mij).
Niet te vaak gebruiken hè! Zorgen dat je er niet verslaafd aan raakt.
Ik gebruik het heel soms. Zeg 3, 4 x per jaar en ben er nooit verslaafd aan geraakt.
Het helpt om een nare periode door te komen (overlijden o.i.d.) en dat kan ik niet zeggen van die plantaardige middelen.
Zal ook wel liggen aan het placebo effect dat voor mij dus niet werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is een pammetje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk;-) thnxx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist dutchmoinique.
Een weekje of meer vakantie nemen en echt doen waar je zin in hebt. Wedden dat je je beter gaat voelen zonder medicijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens gehoord van Klaproos (thee).

Pas op hoor met Oxazepam en verwante (natuurlijke) middelen. Deze schakelen je gevoel uit. Dat kan natuurlijk even lucht geven. Maar uiteindelijk lost het niet op wat in jouw 'vast' zit. Om daar bij te kunnen moet je juist kunnen voelen, diep in je zelf kunnen voelen.

Mij heeft Hypnotherapie uiteindelijk geholpen met zulke problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tijdje sedatif gebruikt, verkrijgbaar bij de betere drogist. Hield bij mij de scherpe kantjes er wat af (en de opgezette dikke darm weg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bachbloesem misschien. Je hebt zo'n spray die direct rustgevend werkt.
Mijn neefje kreeg druppeltjes (wel speciaal op hem afgesteld) en dat werkte heel goed.
Bij de Etos kan je Bach rescue kopen, ook dat schijnt super te werken.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knuffelen.

En dan heb ik het over langer dan de gebruikelijke 12 seconden. Het gaat erom dat je je geborgen voelt en daardoor ontspant.

Dat kost -vreemd genoeg- even moeite, maar daar ontspan je wel van.

Knuffelen liefst met partner, maar familie is ook goed, en vrienden soms ook. Het gaat erom dat je degene vertrouwt.

Ook rust maken. In alles. Niks moeten, gordijnen dicht als je zin hebt... dagje pyama... dagje boswandelen... dagje slaapluieren... dagje smullen...

Meestal voel je je dan al veel rustiger.
Ook zou je een jointje kunnen roken, maar dan moet je weer sterk in je schoenen staan om er niet meer van te willen. En dat geldt voor die pilletjes ook. Wiet is dan wel plantaardig, maar is ook niet altijd schoon. Het ontspant wel. Dat wel.

Rust vind ik beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hopeloosgeval
een jaar geleden
Ik heb wat hier boven staat ALLEMAAL al een keer geprobeerd, maar sommige middelen mag ik weer niet combineren met mijn antidepressiva.
Knuffelen doe ik héél vaak, maar dat is echt geen oplossing voor al de problemen die ik heb. En ik wil alleen maar graag rust en dan vooral in mijn hart en hoofd,,