Hoe kan ik een pijnlijke hak voorkomen? (Ik draag Vans)

Ik heb vandaag voor het eerst Vans gedragen. Ik hoor altijd van iedereen dat deze schoenen ontzettend fijn lopen. Maar ik heb, na een hele dag op de schoenen gelopen te hebben, ontzettende pijn aan de achterkant van mijn hakken (zeg maar het stukje waar de rand van de schoen mijn enkel aan de achterkant raakt.) Mijn enkel schuurt als het ware een beetje langs die rand waardoor irritatie ontstaat. Een kleinere maat kopen is geen optie, want dit was al de kleinste maat (en heb via internet besteld, dus kon ze niet eerst aanpassen). Heb het idee dat de pijn ontstaat doordat de achterkant van de schoenen zo dik en stug zijn en omdat er wrijving is tussen mijn hak en de schoen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik er geen last meer van heb? Ik heb geen zin om elke dag speciale pleisters of pads te dragen tegen blaren, dus misschien hebben jullie een andere tip waardoor ik fijn op mijn vans kan lopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook met Vans gehad; bij mij was het altijd een kwestie van doorbijten en eelt ontwikkelen. Weekje, dan was het over (maar heb veel pijn geleden :)). Het was het telkens waard, ze liepen daarna werkelijk waar heerlijk...

Antwoorden (4)

Als ze iets te groot zijn en het schuren daardoor veroorzaakt wordt kan je dat eenvoudig verhelpen door er extra zooltjes in te leggen. Van die zachte schuimrubber zooltjes. Of geurvreters, dat werkt ook.
Amadea
11 jaar geleden
Het kan niet de juiste maat zijn of ze moetten nog ingellopen worden. Of gebruik inderdaat zooltjes of bij de apotheek verkopen ze alleen maar de hakjes (zie foto)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Welke foto moeten we zien?
Hee. Ik had doorzak voeten. Daardoor kan je ook pijn in je hiel krijgen. Vraag het even aan de huisarts. Misschien moe je wel steunzolen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet de schoenen nog inlopen, geef het wat tijd. Blarenpleisters kunnen een paar dagen blijven zitten, misschien helpen ze je toch uit de brand de eerste tijd. Een goedkopere oplossing is leukoplast dakpansgewijs over je hiel plakken, vaak kan dat ook wel een douchebeurt doorstaan. Nieuwe schoenen zijn over het algemeen binnen tien dagen ingelopen, trek ze gewoon elke dag iets langer aan.