Hoe krijg ik mijn grijs witte tong rood?

Ik ben al naar de dokter geweest een tijdje geleden, zij constateerde dat het een schimmelinfectie was. goed ik had dus zo'n kuurtje er voor gekregen kuurtje afgemaakt, het was niet weg, het had niets geholpen.

Toen zij ze dat ze het ook wel mis kon hebben, en dus uiteindelijk niet wist.
Het was verder niet alarmerend want ik had geen pijn of andere klachten.
Ze adviseerde mij mijn tong goed mee te poetsen.

Advies opgevolgd... en ook nog is een tongschaper gekocht.

Maar het wil niet helpen, ik ben al bezig om gezonder te eten nooit verkeerd.
Ik weet niet op welke termijn dat effect zal hebben of het al auberhaud effect heeft?

Ik zou graag willen weten hoe ik weer een mooie gezonde rode tong kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
wat eet en drink je op een dag?
het is waarschijnlijk een candida infectie op je tong, heb je het candida dieet al eens geprobeerd?>
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik het meeste eet/drink: Ik eet doordeweeks 6 bruine boterhammen(hier doe ik veel verschillende dingen op,bv:honing /eiersalade/vega worst)2 rijkstewafels met kaas en een avond maal per dag en drink 3 koppen koffie, en in het weekend heb ik een ander eetritme en eet ik ook wel wat lekkers zoals ijs chips en andere troep. en drink weinig dat houd in met gelegenheden of borrelen met mijn oma om de 3 weken. en dan drink ik maar 1 a 2 glazen. Natuurlijk eet/drink ik niet altijd zo heb ook wellis tijden dat ik veel zin heb in zoet dat had ik dus de laatste tijd en nu gaat het weer goed. Ik heb wat vluchtig over candida gelezen zou het nog nader bekijken, en wanneer kan je die consetering doen dat je dat hebt?

Antwoorden (2)

ik heb dat ook gehad na een kaakoperatie (toen mocht ik minder poetsen, en ging de weerstand in mijn mond naar beneden. Mijn antwoord komt op het volgende neer: beperk het aantal eetmomenten. Drink even geen (vruchten)sap, minder met suiker en eet weinig brood. Poets daarna gelijk je tanden en je tong. Goed volhouden! Kan best, met pieken en dalen, een paar weken of ruim een maand duren!

Je hebt een reactie die gaat over candida. Dat is inderdaad een schimmel. Een candida-dieet is wel een optie maar kost veel meer moeite. Ik zou je adviseren eerst bovenstaande te proberen, en pas in overleg met je arts een candidadieet volgen.

Toegevoegd na 18 uur:
oh, helemaal vergeten. Naast vruchtensap en brood zijn vooral koffie en alcohol feest voor een schimmel. Overgaan op thee dus :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij heb ik het sinds november, en daar zijn een paar weekenden waar ik me enorm heb laten gaan met snoepen...chocola/ijs vanalles.. misschien heb ik daar nu reactie van gekregen ik bedoel daardoor een slechtere weerstand en toen dat opgelopen? geen vruchtensap is geen probleem, maar geen brood? wat moet ik dan voor voedzaams eten? ik beweeg dagelijks nogal veel op mijn werk. En ik zie me al poetsen op het werk? vind ik maar een gekke gewoonte? zoiets doe je thuis...?! O ja en als ik met de tongschaper met beleid over mijn tong ga, lijkt het net of mijn smaakpapillen omhoog komen en er af zouden kunnen gaan... kan dit? dus ik kijk wel uit. wat verder opvalt is dat er rooie stipjes op mijn tong te zien zijn. en achter op mijn tong nog steeds die grotere bultjes..maargoed geen pijn dus niet alarmerend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sophie: het is een antwoord op je vraag, niet een verplichting om uit te voeren. Minder brood is niet geen brood. En je kunt ook yoghurt met muesli eten bijvoorbeeld.
Het hangt er wat mij betreft vooral vanaf of je wilt dat het overgaat of niet. Maar het lijkt er nu op of je het wel heel veel gevraagd vindt. Dan zou ik het lekker niet doen. Wellicht heb je er nog niet zoveel last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat lijkt jou dan een goed voedingspatroon om dit weg te krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
groente, granen, noten, rijst, pasta, couscous...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestaat er ook een site waar ik een product in kan tikken voor de candida infectie, met als uitkomst of je het wel of niet kan eten als je een candida infectie hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn genoeg andere dingen die ik kan eten in plaats van brood, en dat is desembrood (zonder gist) en roggebrood. en zo heb ik meer informatie opgezocht wat ik allemaal vooral wel mag daar richt ik mij wel op. En nou hopen dat het werkt zou wel een paar maanden kunnen duren, en is trouwens een heel gezond dieet die je eigenlijk je hele leven kunt volgen. alleeen nooit meer chocola nee daarzal ik nog wel een stukje van nemen natuurlijk niet in het dieet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is zeer pure chocolade te koop met 85% cacao en zonder zoetstoffen. Misschien even wennen, maar dan lekker.
spoelen met 3% H2O2,
foodgrade of medical grade.
NIET doorlikken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Da's waterstofperoxide...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in plaats van ... zou je ook eerst zelf kunnen kijken.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/waterstofperoxide_voor_in_de_mond.aspx?mId=10698&rId=746