Waarom kijk ik in de krant altijd eerst naar de overlijdens berichten?

Het is dan ook zo......... dat ik bij elke advertentie denk oooooooooooo wat vreselijk jong ... wat verschrikkelijk voor de nabestaanden, ik kijk had hij / of zij kinderen ...........en heb daar dan zo'n medelijden mee!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Vraag je nou echt aan ons waarom jij iets doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd Antwoordman. Hoe moeten wij nu weten waarom jij dat doet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk je veel na over de dood? Ieder leven is eindig en als je daar bij stilstaat dan krijg je een triest gevoel over je heen (ik wel).

Het beste antwoord

Dat is jouw gewoonte, om eerst naar de overlijdens advertentie's te kijken. Een ander leest eerst het weer bericht of alleen de koppen.
Lief dat je meeleeft met de nabestaande maar als het je zo raakt zou ik ze overslaan de volgende keer. waarom jezelf dat aandoen.
We gaan allemaal een keer dood alleen dat realiseer je je (gelukkig) niet elk moment. Als jij de overlijdens advertentie's leest dan wordt je er aan herinnert dat mensen sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Daar kunnen wij toch geen antwoord op geven waarom jij dat doet..
Als je er zoveel problemen mee hebt, lees ze dan niet!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heeft Omansje er niet eens problemen mee.
Voor jou is dat het belangrijkste nieuws, daarom dat je daar het eerst naar kijkt...

Een ander vindt de beursberichten het belangrijkst en begint daar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel mensen die diezelfde gewoonte hebben.
Veel doen het, om te kijken of er misschien een (oude) bekende tussen zit. Iemand die je niet niet goed genoeg kent om van de nabestaanden een kaartje voor te krijgen, maar wel goed genoeg kent (of hebt gekend) om de nabestaanden te condoleren. Dan kom je er alleen achter of er zo'n iemand tussen zit, door te kijken tussen de advertenties.

Maar waarom JIJ het doet, tja, dat weet niemand behalve jijzelf. Weet jij het zelf ook niet, ga er dan mee naar een goede psycholoog en laat je geest eens goed doorgronden.

Denk je trouwens bij iedereen, dingen als "oooh wat erg"? Dat lijkt me wel een tikkeltje overdreven; er gaan zoveel mensen per dag dood, als je bij iedereen eventjes wilt denken hoe erg dat wel niet is, en medelijden hebben met de nabestaanden...hoe kom je dan aan je eigen hebben en houden toe? Als je er teveel last van krijgt, gewoon niet meer lezen die hap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even op je profiel gekeken en ik dacht eerst dat je de overlijdensberichten met meer dan gewone interesse leest, omdat je 85 bent.
Maar dat was niet je leeftijd maar je aantal punten.
Dus hoeft je leeftijd niet de oorzaak te zijn.