Dat is best mogelijk.
Ook heel goed mogelijk is het om je rug te verknoeien in de bouw...

Toegevoegd na 3 minuten:
Indien je dagelijks zwaar moet tillen in de bouw, bestaat ook het gevaar van overbelasting voor je spieren, wat blessures veroorzaakt.
Spieren moeten nu eenmaal na inspanning ook voldoende rust hebben. (en goede voeding met eiwitten)

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar de kans dat je sterk wordt van veel tillen in de bouw, is groter dan de kans dat je sterk wordt, als je werkzaam bent als inslaper in een matrassenfabriek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja absoluut. Zwaar werk is net zo goed lichaamsbeweging. Als je veel zware dingen tilt krijg je vanzelf spierballen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan je hier ook voedingssupplementen bij gebruiken zoja welke?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eiwitten! Daar zijn je spieren van gemaakt (effe simpel gezegd) Elke dag of voor het werk een shake bij het ontbijt, of na het werk om te herstellen. Is overal verkrijgbaar in allerlei smaken. En niet te vergeten, het werk is goed, als lichaamsbeweging, maar altijd op de juiste houding blijven letten, je hebt goede manieren om te tillen, en slechte. Bij de slechte hou je het niet lang uit natuurlijk. Je kan er wel een mooie training van maken zo tijdens je werk. Hoef je niet meer naar de sportschool.
Ja zeker, ik heb zelf 3 maanden als handlanger gewerkt en moest 5 metselaars bijhouden. Dikkere rug spieren/schouders/onderarmen etc. gekregen. Let op je moet veel eten anders kun je geen spiermassa aanmaken en heb je geen energie om te werken. Ik werd na 3 maanden ontslagen omdat het te zwaar was moest boven 150kg op de kruiwagen slepen niet op de bebouwde weg.
Bronnen: