Hoe maak je je schenen harder?

Is het slecht voor je?
Is er een andere oefening dan op een paal trappen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Het is niet slecht voor je om je schenen harder te maken, maar niet door ergens tegen aan te trappen. Dat is wel slecht.

In de vechtsportwereld gebruiken ze o.a. strak opgerolde kranten en rollen die over de schenen heen elke dag. Of ze gebruikte een deegroller.

Echter zijn er vele bij die zeggen dat schenen niet harder worden, maar dat je wendt aan de pijn.

Hopelijk ben je een beetje geholpen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet van echt harder worden maar als je ergens tegen aan trapt of iemand trapt dat je dan minder pijn voelt dan eerst
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De botten worden ook echt sterker.
Heb ooit (op tv of internet) eens röntgenfoto's gezien van gewone botten en die van vechtsporters die al vele jaren aan het trainen zijn. Er was een zeer duidelijk verschil.
Het is dus niet alleen techniek en goed tegen de pijn kunnen als je stokken of stenen kapot wilt kunnen slaan of schoppen. Je moet echt je botten sterker maken, anders breken ze.

Andere antwoorden (1)

Het is niet zo zeer dat je ze harder maakt, maar je maakt de zenuwen 'kapot' als je tegen dingen aan gaat trappen. In de oosterse landen doen ze het door bijvoorbeeld lang tegen een palmboom aan te trappen. Tot bloedens toe, hierdoor vernietigen ze hun zenuwen. Echter zullen ze deze dan ook nooit meer terug krijgen.

Dit lijkt me nogal heftig voor jou! Er zijn natuurlijk veel mildere vormen. Kijk naar mijn voorganger;)