Ik ben nu 4, bijna 5 weken aan het hoesten. Wat kan dit zijn?

Ergens half september begon ik me een beetje ziek te voelen, maar niet ziek genoeg om thuis te blijven van een weekend kamp. Tijdens het kamp nergens last van gehad, slechts 's avonds voelde ik me minder.
Na het kamp, kreeg ik toch wat spijt, want ik werd grieperig, koortsig en begon heel erg te hoesten. Griepje enzo stelde weinig voor en ik ben er ook niet thuis voor gebleven, voelde me grieperig, maar NIET zwak! Dit was binnen een paar dagen over, maar het hoesten hield aan. Ook was ik 2x op een maandag aan de diaree.
Het hoesten blijft aanhouden, maar de ene keer erger dan de andere. Ik ben nu met de 2e fles tijm hoestsiroop bezig en ik heb me noscapinahydrochloride laten "aansmeren". Dit hielp een beetje, maar vaak werd ik 's nachts nog weer wakker van het hoesten. Nu ben ik door dit spul heen en wil eigenlijk niets nieuws halen.

Wat kan de oorzaak zijn, dat dit zo hardnekkig is en aanhoudt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bronchitis of een longontsteking. Waarom stel je deze vraag hier en niet bij je huisarts?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als ik verkouden ben heb ik altijd een kriebelhoest. Mijn huisarts heeft ooit eens gezegd dat eens je keel geïrriteerd is door te hoesten, dat je dan blijft hoesten door die irritatie (met als gevolg dat de irritatie niet weggaat), op die manier zit je dan in een visieuze cirkel. Best eens langsgaan bij de dokter voor goede medicatie ervoor.
Wat voor 's nachts ook helpt is de lucht bevochten met luchtbevochtiger of in een bakje of emmertje wat druppeltjes eucalyptus doen en daar dan kokend water over gieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft niet koorts-ziek te zijn om toch een bronchitis te hebben. Of nog iets anders. Ga onmiddellijk naar je huisarts en laat je nakijken.