Je hebt er speciale pilletjes voor. te koop bij de drogist..
En verder zorgen voor genoeg frisse lucht..en niet te veel eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorin zitten en meekijken. Werkt bij mij en mijn kinderen perfect. Nadeel is dat als het om je kind gaat, hij/zij wel groot genoeg moet zijn om voorin te mogen zitten.

In ieder geval ontstaat wagenziekte doordat je niet meekijkt met de beweging van de auto. Je hersenen registreren beweging, terwijl je ogen en lichaam rigistreren dat je stil zit op een bank of stoel. Als je meekijkt met de bomen en huizen die langsgaan, dan klopt het voor je hersenen weer en heb je minder kans op wagenziekte.
Ik kan bv niet lezen in de auto. Mijn kinderen ook niet. Mijn stiefdochter weer wel, die heeft er geen last van. Vaak doen schijnt ook te helpen... Dan leren je hersenen ook dat er eigenlijk niks mis is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal correct, niets meer aan toevoegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx
ik zweer bij primatour.
Rieneke1
14 jaar geleden
Het kan ook nog helpen als je kunt regelen dat er niemand zal roken in de auto.

Zorg dat je iets gegeten hebt voor de rit, maar natuurlijk niet te veel. Drink voor de rit geen dranken met `bubbeltjes` en geen scherpe dranken als sinasappelsap en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mogelijke oorzaak van wagenziekte is de statische lading die de auto met zich meedraagt tijdens het rijden. Er zijn personen die hier niet goed tegen kunnen en misselijk worden hiervan. Oplossing hiervoor is dat ding 'plastic' aan de achterkant van je auto; dit ding met een geleider erin maakt contact met de grond om de lading af te voeren. Misschien dat dit je probleem oplost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een gedeelte heeft het met de rijstijl te maken van de bestuurder.
Voor in zitten helpt.
Voor je uit kijken en nooit gaan lezen.
Een frise appel eten kan helpen.
Gember eten helpt bijna altijd, in gember zitten stoffen waarvan medicijnen tegen wagenziek gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 kerstman... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Als je rechtshandig bent: een watje in je linkeroor stoppen, als je linkshandig bent in je rechteroor. Dit werkte bij mij als kind altijd heel goed. Je wordt wagenziek omdat je evenwichtsorgaan is verstoord, dit wordt opgeheven door dit watje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is lastig om wagenziekte van tevoren te voorkomen, maar er is wel genoeg wat je kan doen om de reis in ierder geval zo aangenaam mogelijk te maken, als je weet dat je hier regelmatig last van hebt.
•Neem geen zware maaltijd vlak voordat je op reis gaat. Kies in plaats daarvan voor een kleine, licht verteerbare hap.

•Neem kotszakjes of een emmer mee en houd ze binnen handbereik tijdens de reis. Zo voorkom je dat je je kleding, de auto of je medepassagiers bevuilt als je moet braken.

•Zorg dat je goed bent uitgerust als je instapt.

•Neem tijdens de rit niet te veel voedsel tot je. Vooral snoepen is niet aan te raden. Ook de geur van voedsel in de auto kan de misselijkheid doen toenemen. Een koekje of een stukje droog brood kunnen wel een gunstig effect hebben.

•Drink normale hoeveelheden, maar geen alcohol.

•Niet roken in de auto. Zorg voor voldoende frisse lucht. Een raampje openzetten kan helpen als het erg warm is.

•Rij niet urenlang achter elkaar door, maar neem regelmatig een pauze op een 'rek-en-strek-plek', zoals een wegrestaurant of een parkeerplaats.

•Ga niet zitten lezen of schijven, dit verergert de klachten meestal alleen maar.

•Blijf zoveel mogelijk stilzitten en beweeg je hoofd niet al te veel.

•Kijk naar buiten, maar concentreer je daarbij op vergelegen punten, zoals de horizon of bergmassieven. Kijk niet naar objecten die vlak voor je neus voorbijzoeven.

•Word je te misselijk, ga dan, indien mogelijk, even liggen en doe je ogen dicht.

•Heb je een rijbewijs, dan kan het helpen om zelf ook af en toe een gedeelte te rijden. De bestuurder heeft immers minder snel last van de klachten.

•Laat kinderen met reisziekte een spelletje doen waarbij ze naar buiten moeten kijken, bijvoorbeeld rare nummerborden zoeken.

•Hou een rustige rijstijl aan, of vraag de bestuurder dat te doen. Scherpe bochten, hard remmen en snel optrekken zijn niet erg bevordelijk voor je maag.

•Ook opwinding, stress, angst en paniek kunnen het misselijke gevoel verergeren. Probeer dus rustig te blijven.

•Er zijn geen medicijnen die wagenziekte kunnen tegengaan, maar wel aspirines die de klachten kunnen verzachten. Neem desnoods een van deze tabletjes in. Kinderen een halve geven.