Ik word misselijk als er een spannende gebeurtenis aankomt. Iemand tips om dit tegen te gaan,

Word misselijk van de zenuwen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herkenbaar!

Antwoorden (4)

Bij de huisarts is medicatie verkrijgbaar die je wat meer tot rust brengt en de 'chaos' in je hoofd wat meer tot rust brengt. Die medicatie werkt prima (eigen ervaring).

Er zijn ook cursussen voor, vaak via school, maar daar heb je natuurlijk weinig aan als je niet meer schoolgaand bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank, heb medicatie waarvan ik wel
Lekker slaap alleen ik nog wel misselijk blijf..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan kun je dat het beste eens met je huisarts bespreken, die heeft vast ook wel iets voor de misselijkheid :) Sterkte ermee!
Heel herkenbaar, ik heb hier zelf ook last van. Ademhalingsoefeningen (bijv. bewust 6 tellen inademen, adem 6 tellen vasthouden en 8 tellen uitademen) en een paar druppeltjes Lavendelolie op mijn polsen en in mijn hals helpen bij mij erg goed. Hierdoor ontspan je namelijk en zal vaak de misselijkheid zakken.
11 jaar geleden
Probeer eens te ontspannen en enkele druppels valeriaan van dr vogel te nemen.
Een wandeling kan ook ontspannend werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Valdispert werkt ook kalmerend en is overal verkrijgbaar. (PLantaardig)
11 jaar geleden
als ik een spannend iets heb, of ruzie, of een zware beslissing, dan reageert mijn lichaam: hoofdpijn, buikpijn en diarree... al jaren !

de oplossing die soms werkt bij mij is afleiding, een snelle oplossing van het "probleem" en relativeren/bedenken dat "de soep nooit zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend"... meestal valt het wel mee, maken we ons ergens te druk om van te voren, maar ja dat weet je pas achteraf.
( achteraf is het makkelijk een koe in de kont kijken! )