Beschadigt oral-b glamour white tandpaste je tandglazuur of een onderdeel van je tanden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou ik hoop het niet.. Ik gebruik die tandpasta twee maal daags..

Het beste antwoord

De Duitse consumentenorganisatie Stiftung Warentest heeft onderzoek gedaan naar 21 verschillende tandpastas die de tanden witter moesten maken.

Tanden die verkleurd zijn door voedsel of drank kunnen witter worden, maar je moest geen wonderen verwachten. Ook door ouderdom of ongeluk geler geworden tanden kun je er niet witter door krijgen.

---

Bleken gaat eigenlijk alleen goed met stoffen die niet eens in een dergelijke hoge concentratie in een tandpasta mag zitten.
Eigenlijk maak je de tanden alleen wat beter schoon dan met andere tandpasta en hoop je dan dat je tanden vroeger witter waren.

In het algemeen geldt dat je direct na het tandenpoetsen geen zure dingen moet drinken/eten (eigenlijk is dat door de dag ook al niet goed).
Volgens de derde bron zou het in principe geen kwaad kunnen, als je tandpasta gebruikt die je tanden extra witter zouden maken.