Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen ongeduldigheid?

Hallo mensen,
Ik ben ontzettend ongeduldig.
Maar ik wil er graag vanaf geraken want ik weet dat mensen het irritant vinden. Ze zeggen het mij dan als ik moet ophouden met zeuren over iets. We gaan over 1,5 week op vakantie en kan maar niet wachten.
Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
934
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha dat ken ik,maar de tijd gaat snel voor je het weet is de dag al aangebroken dat je op vakantie gaat.En voor je het weet is die ook weer om,Misschien helpt dit als je daaraan denkt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak een papierblokje van tien blaadjes, 10 dagen voorstellende. Bedenk voor elke dag iets leuks om te doen. Het hoeft maar iets simpels te zijn, als het maar wel iets is waar jij naar uit kunt kijken. Bijvoorbeeld: vanavond mag ik een zakje chips eten; of, om half negen komt die spannende film op tv. Als je het gedaan hebt scheur je het blaadje eraf, en ga je verheugen op de activiteit die je de volgende dag mag uitvoeren. Als je dat tien dagen lang gedaan hebt is het zover dat je op vakantie gaat. Zó lang lijkt het als het goed is nou niet meer te hebben geduurd!
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ongeduldigheid? Ik zou je dan even bezig houden met iets anders. Zorg dat je niet meer over die vakantie na denkt, maar ga eens lekker bezig zijn met je hobby of ga naar het zwembad of iets dergelijks. Zoek wat oude vrienden op en ga eventjes op stap ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer van de voorpret te genieten, want die is vaak leuker dan de vakantie zelf. Bedenk wat je allemaal wil gaan doen in je vakantie.
Leg iedere dag iets apart van wat je wil meenemen in je koffer.
Bedenk wat je nog moet aanschaffen voor vertrek en koop hiervan af en toe iets, dus niet ineens alles.
Fijne vakantie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen ongeduldigheid in het algemeen: tot 10 tellen. voor die vakantie, natuurlijk zie je er naar uit, en kan het niet snel genoeg komen.
Ga op internet of in reisgidsen zovast zoveel mogelijk info opzoeken,maak n lijstje van wat je wilt doen.
en fijne vakantie gewenst
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Ongeduldigheid verdwijnt vaak met... ouder worden!, Voor een kind is elk nieuwtje of feestje een marteling, totdat de dag is aangebroken, pas dan kun je er volledig van genieten, als je ouder wordt, worden andere dingen belangrijk en zijn dit soort dingen een leuke afwisseling, dus wacht maar af, het komt wel, geniet van je vakantie!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding