Niesetiquette: Wat doe je als iemand meerdere keren niest?

Stel iemand niest, je zegt keurig netjes gezondheid tegen diegene. Wanneer diegene een paar minuten later weer niest (of later nog meerdere keren) zeg je dan nog steeds gezondheid, of zeg je alleen de eerste keer gezondheid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.5K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan.

Collega's die de hele dag door niezen? Dan zeg ik niets tenzij het een hele harde of heftige nies is.

Mensen in de lift? Een obligaat gezondheid en dat is het.

Vrienden en familie: Meestal de eerste keer, soms de tweede en eventueel als een grapje gezondheid blijven zeggen. Vooral tijdens een niesbui kan dit grappig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zeg zelf altijd iedere keer 'gezondheid' ookal niets iemand 10 keer ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt 1 keer gezondheid of liever nog ,helemaal niet.Als iemand mij nadat ik drie keer moet niezen drie keer gezondheid wenst,wens ik hem/haar iets anders toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer iemand hooikoorts heeft doe ik het niet iedere keer omdat ik het voor die persoon al vervelend genoeg vind. Anders gewoon wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij drie keer niezen zeg ik : morgen mooi weer! :)
bij twee keer kan je zeggen: nog eentje, dan is het morgen mooi weer!
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap die min niet vandaar een + van mij. ik doe namelijk hetzelfde :)
Meestal iets ontwapenends zoals: "ja, ik blijf niet aan de gang" of ik geef een pakje zakdoekjes: "met de vriendelijke groeten van Edet". Altijd met een knipoog...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In hoog gezelschap, volgens de etiquette: helemaal niets, dat is onbeleefd.
Maar bij vrienden/familie kan je gewoon wat leuks van de voorgaande antwoorden ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappige vraag! Ik heb werkelijk geen idee wat 'hoort'. Ik zeg het meestal 1 keer, of na een aantal niezen nog een keer. Behalve bij mensen die dezelfde humor hebben als wij, daar zeg ik het na elke nies tot de ander helemaal gek van me wordt :D